t-11 days

Vardagligheter

 
Hej mina kära bloggkompisar och förlåt för ett litet blogguppehåll efter det senaste, något ambivalenta inlägget. På tal om ambivalens förresten! Visste ni att känsloambivalens är en av de nödvändiga faktorerna (tillsammans med prosocialt beteende) för det som kallas "mindful organizing" och är ett sätt att som används för att minimera riskerna i "high reliability organizations" (typ flygbolag)? Heja ostabilitet hörrni!!! (Detta är också cirka det enda minnesvärda jag lärde mig under denna terminens business-kurs). 
 
Sen sist vi hördes har jag hetspluggat inför och skrivit mina sista två exams och därmed checkat av år ett på uni (samt att det har gått ett ÅR sen jag skrev mitt sista IB-exam). Låt oss kolla på vad jag gjort dag för dag sen dess. 
 
 
I måndags eftermiddag kom jag hem med skrivkramp i handen men med ett humör bestående av 100% levnadsglädje. Tog för övrigt en bild på campus när jag gick genom det för sista gången denna terminen och tänkte hjälp bara tre år kvar???? Detta kommer ju flyga förbi. 
 
 
 
 
 
Jag fick med mig Emily, Erin och Felicia ut och vi promenerade till Stockbridge och kollade i secondhandaffärer och käkade lunch och drack smoothies. Det var för övrigt supervarmt? Förmodligen varmaste dagen jag varit med om iår! Vi var ute hela eftermiddagen, kom hem, lagade mat och sen åkte jag och Erin till Portobello för vi skulle bestämt BADA. Och det gjorde vi också - trots att klockan var nio och solen på väg ner och att resterande strandbesökare skrattade åt oss. Om det var kallt? Kanske, men det syntes då inte på oss. 
 
 
I tisdags gjorde jag inte så mycket annat än att tvätta och sortera bland mina saker. Slängde ett par påsar med saker vilket kändes skönt! Ett tag hängde vi alla i köket och klagade på att livet utan uni känns meningslöst och (inklusive Felicia som då fortfarande hade våda sina exams kvar???), sen ringde jag mormor medan jag hängde tvätt och lagade pommes och så kändes dagen inte så lång längre. 
 
 
 
 
I onsdags träffade jag Celine! Vi promenerade runt i Prince's Street Gardens, hon knäppte några bilder på mig (ni får se dem när jag får dem!) och sen slog vi oss ned på gräset bland ungefär alla andra Edinburghbor och fikade. När Celine skulle gå kom mina kompisar och vi hängde kvar en stund innan vi gick hem och gjorde oss iordning för kvällen. Så skönt att spendera en hel dag ute? Vill verkligen inte jinxa det men även om det blir skitväder från och med nu så har denna våren har varit så himla snäll mot mig vädermässigt. Sen sjöng vi karaoke i köket igen och dansade på Lulu's tills fötterna gjorde ont och klockan visade tre. 
 
 
 
 
I torsdags vaknade vi sent (eller ja, inte jag, för jag kan omöjligen sova längre än till ungefär 07.40? hjälp har blivit gammal!!!) och gjorde en flat-utflykt till LIDL för att fylla på matdepåerna. Hemma försökte jag laga igelkottar men misslyckades rätt kraftigt trots TVÅ försök. Tror jag hade i för lite mjöl? Eller så är mjölet här annorlunda än i Litauen, jag vet inte faktiskt. Har gett upp och tänker att det får räcka med att mormor lagar det till mig när jag hälsar på. På kvällen gick vi några ärenden på stan, gick genom Prince's Street Gardens en andra gång, klättrade över ett staket (samt hjälpte en liten grupp 50-åriga kvinnor att ta sig över samma staket) och gick till Paradise Palms för Den Slutgiltiga Flatmiddagen. Kan inte förstå att jag ska vara ifrån dessa människor som jag sett nästintill varje dag i nio månader hela sommaren? 
 
 
Nu är det fredagsmyyyyyys (Erins bästa svenska ord) i soffan som gäller men tidigare idag var jag och strosade runt Arthur's seat med min kompis Gordon och hade inte tråkigt en sekund. Börjar vänja mig vid att behöva fylla mina dagar med egna äventyr igen. Kom och ta mig sommarn!!!
 
PS! Funderar på att göra om min bloggdesign. Ska nog ta bort menyn däruppe för att flertalet människor har klagat på att den är lite jobbig. Men har ni några andra synpunkter får ni jättegärna lämna dem i en kommentar! Detsamma gäller bloggens innehåll självklart. Puss! DS. 

Angelica Wåhlin

Alltså, du tar så himla fina bilder!

Svar: Tack så mycket! <3
jore

[email protected]

Hej hej!

Jag kom in på din blogg precis och måste bara säga wow vilka fina bilder! Spana gärna in min blogg om du vill :)

mammamichan.blogg.se

Svar: Tack så mycket!
jore