vem var jag i fyran egentligen

Vem är "jag"?

blev inspirerad av linneas sjukt underhållande skolboksinlägg så vände uppochner på garaget för att leta fram mina egna gamla skolböcker (mamma måste ju ha sparat dem!! vilken förälder slänger sånt, det är ju oersättligt material)
 
 
sånthär var vi tydligen tvugna att skriva i våra såkallade "skoldagböcker"... hmm, det förklarar iallafall varför jag har negativa associationer till ordet utvärdering.
 
vecka 46 skrev jag en bok om älgar. en bok på två sidor det vill säga, inklusive framsida och baksida. har för mig jag skymtade boken någonstans här hemma för inte så länge sen men nu verkar den va spårlöst försvunnen. synd. hade gärna läst hur jag hade formulerat min upptäckt om att älgar är JÄTTEbra på att simma. 
 
annars var jag nöjd med allt =) speciellt min framgång på SO-provet (fint att jag berömmer mig själv. bra skills att ha). tycker dock att min lärares svar här var lite konstigt? vadå krångligt att jag är nöjd med allt? det är väl jättesmidigt? ja förutom att jag inte har något att skriva på utvärderingen då. 
 
ser ni förresten krumeluren vid mina initialer? skrev den i hörnet på alla mina teckningar under tiden jag tänkte att jag skulle bli konstnär. 
 
 
vad jag målade? ja men typ sånthär. tycker jag förtjänar cred för att jag redan i mellanstadiet ville uppmärksamma den globala uppvärmningen alternativt trodde att en ny istid var påväg. eller kunde jag bara inte tänka mig en framtid mer än två årstider framåt? ingen vet.
 
för övrigt hade jag tydligen planer på att flytta till scoutstugan. detta är väldigt intressant då jag aldrig ens varit med i scouterna? aja, dream big säger de ju!!
 
 
skrev denna text om min hund på engelska. min bästa vän!! my best moment in life!! han är nice men lite dirty och det blir aldrig bOOring längre!!! detta är en sann historia dock. minus dethär att "I jumped around". jag kanske överdrev lite. men alla bra författare överdriver ju. 
 
 
ytterligare en sida i skoldagboken. loven var för korta (har ej ändrats) och "sådär vanliga" veckor var uppskattade. 
jag skrev trevlig helg baklänges (lysande idé!) och tyckte också att det var nödvändigt att upplysa min lärare om att jag (faktiskt) städat min låda. tror denna goodgirl-egenskap går i släkten: https://twitter.com/joredirgelaite/status/633991776940990464
 
 
 
veckans mål var att få min hund att gå fot!! lyckades med högsta sannolikhet inte (han kan inte gå fot idag) men har tyvärr inte utvärderat detta mål så vet inte säkert. :/
 
och åååh tankekartorna!! fanns inget jag hatade mer än att behöva göra tankekartor. minns plågan som igår.  
förutom det så övade jag på att skriva "sånnadär a:n som jag inte kan skriva" i marginalerna. kan idag säga att jag fortfarande inte kan skriva sådana a:n men har kommit över detta och är relativt nöjd med min handstil. 
 
 
detta!! norges fjäll! nej alltså hittar verkligen ingen förklaring till detta men all respekt till min lärare som accepterade mina egenheter och svarade likadant som alla andra veckor. 
 
 
asbra sista grej: hittade gamla oanvända klistermärken bland skolböckerna. jag var en sån som aldrig använde upp mina klistermärken för jag tänkte att jag skulle "behöva dem sen". jag var också en sån som identifierade mig som en "spara" i "är du en spara eller en slösa?"-frågan. nu vet ni. 
 
hoppas ni haft en trevlig helg, norges fjäll! <3 (mer liknande sånthär hittar ni här)
 

Stella

Haha åh shit hade också en sån skoldagboksbok... gillade den inte och stackars min lärare som fick läsa hela klassens böcker??? Och din lärare svarade ju med, de gjorde ej min ...

Svar: hahah jadu helt fantastiskt att min lärare orkade läsa och skriva i allas böcker nu när jag tänker efter?? <3
joré

Stella

Och lel, var också en spara, plus har kvar massa klistermärken <3</3 "behöver dem kanske sen" är mitt livs största lögn 😂

Svar: hahaha samma här...
joré

Linnea

Ahhhh, älskar det!!

Svar: <333
joré

Diana Doss

åh, en sån där dagbok hade vi också!! :P hahaha

sv: tusen tack!! <3

Svar: haha tror de var ganska vanliga! :D
joré