sånt en gjorde när en var liten

Vardagligheter, Vem är "jag"?;

Letade efter bilder i hårddisken och hittade dessa. Två verk i gjorda i Paint och en berättelse om pingviner jag skrivit. Eftersom filerna flyttats från dator till dator hittar jag inget datum på när de gjordes som verkar rimligt... men det var väldigt, väldigt länge sen. På tiden då jag inte visste att man lämnar mellanrum efter ett skiljetecken och bör hålla sig till ett enda sätt för att visa att det är någon som pratar. På tiden Paint var det bästa (och i stort ett enda) datorprogrammet som fanns i min värld. Men idag måste ni väl ändå hålla med om att bilderna är mästerverk och berättelsen borde höra till klassikerna?

 

       "Sagan om pingvinen Bosse”                                       

   Pingvinen Bosse bodde tillsammans med sin fru Bella.De hade ofta kul tillsammans.Men en dag fick           grannarna Göran och Mia ett barn. Göran, han är en riktig skrytgris,så Bosse hade redan vetat att dom skulle få ett barn.Men Bella visste ingenting, och när hon fick veta det ville hon också ha ett barn.Bella hon var envis som en åsna.Nu MÅSTE hon OCKSÅ ha barn!

–Nej,sa Bosse.Inte kan vi ha barn,vi är ju inte bofasta.Bella blev ledsen.Bosse var den enda pingvinen som hade son bestämd röst.Bosse blev ledsen för att Bella var ledsen.Men då kom Mia!Och sa:

Nämen,vad är ni så ledsna för?

-Du är lycklig som har barn,sa Bella.

Men Bella är du avundssjuk?

-Jag tror det,sa Bella.Då gick Mia iväg.Men efter en stund kom hon tillbaka igen.Hon hade bebisen med sig.Hon pratade med Bella.Bella sken upp!

–Visst kan jag vara barnvakt!

-BARNVAKT? DU? BELLA? Bosse blev förvånad. ”Snälla Bosse ”bad Bella.

-Eeeh…jag vet inte…Bosse var osäker.

Snälla!

-Okejdå…

Jaaaaa!Bella var lycklig,Bosse också…ALLA GLADA…SAGAN SLUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!