onsdag-fredag i detalj

Vardagligheter

 
Eyooo!!! För fyra dagar sedan blev jag färdig med mina exams (och mitt andra uni-år) och sen dess har alltså biblioteksrutinen blivit bruten och ersatt med endast kul grejer. Låt oss *återskapa* så gott vi kan i kronologisk ordning p.g.a. er kära bloggare har sisådär bra koll själv eHE. 
 
 
Efter min sista tenta (som gick himla bra ändå!) gick jag och Lianne till The Pear Tree och skickade sms-inbjudningar till vänner för att komma och fira med oss. Tre timmar senare hade jag bränt mig på ryggen, köpt en burrito för mina sista pengar och _somnat_ i universitetsparken. Två fina kommenterade på mitt förra blogginlägg att de tyckte att jag verkade vettig och sund och trots att jag blev sjukt smickrad vill jag säga att jag förstår 100% om ni vill ta tillbaka det nu :-)))
 
Efter att jag vaknat och gått hem och kurerat akut baksmälla + solsting smsade Thea och frågade om jag ville gå upp för Blackford Hill. Det ville jag! Flyttar ju ifrån denna stadsdel om mindre än en månad så måste. ta. vara. på. Jag glömde bort att Thea är storstadstjEJ deluxe och tvingade henne upp för brantaste stigen. Och så plockade jag blommor som gjorde mig alldeles slemmig om händerna. "Wipe it off on a leaf" sa Thea och pekade på brännässlorna. Sa jag att hon kommer från *stan*?
 
 
 
 
På kvällen gick jag ut med några kompisar från min kurs men gav upp strax efter att vi kommit till klubben. Jag sa hejdå till mina vänner, tackade mig själv för att jag tog med hörlurar och promenerade från New Town hela vägen hem till Marchmont mitt i natten. Mitt i promenaden fick jag lov att sätta mig ned på en bänk ett tag p.g.a. prick ALLT kändes ledsamt och jag grät så våldsamt. Hittade sen en blomma på asfalten, plockade upp den och tog med den hem där jag somnade pang bom!!!
 
 
 
Onsdagens blomfångst i mitt fönster! Och en lånad bok som blivit så himla mycket tråkigare sedan den inte längre agerar tentapluggs-distraktion.
 
 
 
I torsdags morgon fick jag bokstavligen gnugga mitt gråtsvullna (svenskans fulaste ord? <--- tänkte jag skriva innan jag googlade och såg att det endast finns i 'det norske akademis ordbok') ansikte med isbitar från frysen för klockan tio skulle vi skriva på nytt lägenhetskontrakt på mäklarbyrån. Någonstans häromkring damp det också ned ett mejl i min inbox som sa att jag fått jobb i juli och då mådde jag genast mycket bättre vad gäller min egna existens. Jag gick hem, åt lunch och gick sedan och solade i universitetsparken med Lucy. Visst är det en grej att alla universitet måste ha en park? 
 
 
"Kom vi går upp för The Crags" sa Thea när vi druckit vårt nuförtiden dagliga kaffe från Söderberg. Jag tror hon har listat ut det nu, de två saker jag inte kan säga nej till: kaffe och utsikter. 
 
 
 
 
 
Sluta ta bild på samma utsikt om och om igen? Nä det kan jag inte heller säga nej till :-) På kvällen gick vi på några vänners utflyttningsfest...
 
 
 
och jag råkade vakna upp en bra bit utanför stan där på fredagsmorgonen då - som det kan gå!! Fick iallafall promenadsällskap hem tidig eftermiddag och tog därmed vara på de sista timmarna av bra väder som Edinburgh lär se på ett tag. Och så hann jag preciiis tänka tanken skönt med en dag då jag kan göra prick ingenting innan jag var och sänkte ytterliggare en kaffekopp med Thea och Kirsty och blev inbjuden på spontanmiddag hos Jack. 
 
 
Titta!!! Blir ju alldeles varm i hjärtat av sånthär. Att man har vänner som kan och vill och orkar! Som är så himla okomplicerade men smarta och fyndiga och bra och får en att känna sig uppskattad när man behöver det som mest. 
 
 
 
 
 
 
"How come all this?" frågade jag Jack med munnen full av grekisk sallad, pitabröd med ajvar och hemgjord dolma. "I had a bit of a mental breakdown because of my exam this morning and then I saw this bowl in a charity shop and I had to buy it and then, of course, I had to put something in it and after that it all sort of got out of hand..." svarade han. Älskade människa!!! Hade han inte redan varit wife-ad hade jag wife-at honom där och då. 
 
 
Här är en liten gif (där det ser ut som om Thea gror en svans?) som jag inte vet om ni kan se men oavsett så kan jag berätta att vi spelade gamla Eurovision-hits och både sitt- och stå-dansade innan jag blev medbjuden på fest på ett annat ställe av Thea och Kirsty. 
 
 
 
 
På vägen dit köpte jag cider på Sainsbury's och efter att jag visat mitt id-kort började kassören prata svenska med mig. Stackars salongsberusade jag förstod ingenting till att börja med men sen visade det sig att han var från Växjö och där har jag varit en gång eller två så det kunde vi stabilt bonda över. Skönt. 
 
 
 
 
Och sen dess? Ja sen dess har jag gjort just det som var planerat: prick ingenting, se på Eurovision, prick ingenting, dricka kaffe med Thea, prick ingenting, tvätta kläder och prick ingenting. 
 
Grips av panikkänslor när jag inser att så många människor som jag tycker om snart lämnar stan över sommaren men mildrar det med tanken på att jag ju också ska hälsa på hemma i slutet av juni. Så det blir nog bra dethär till slut hörrni. Imorgon äre måndag och då ska jag börja jobba på min lilla lista med mål som jag satt upp för mig själv för denna sommar.