listdags

Listor och summeringar

Hallå favoriter!!! Längesedan vi körde min (och er?) favoritlista så jag tycker det är listdags. Tycker förresten också att det känns som att ni är lite ouppdaterade vad gäller mitt liv? Så nu löser vi det.
 
list-4
 
På sistone har jag läst: Förutom tråkiga artiklar om priset på mjölk och utveckligsrapporterna för mitt fiktiva företag som en av mina kurser innebär att jag driver så har Erin har fått mig att börja läsa horoskop igen!!! Älskar att skylla saker på mitt stjärntecken. Tänker jag mest på mig själv? Inte konstigt, jag är ju tvilling. På tal om stjärntecken så har jag ju mitt som ett halsband som ni ser på bilden ovan. På ett LGBT+-kopplat event jag var på nyligen kom en tjej fram till mig presenterade sig och då utspelade sig följande dialog: 
 
Hon: Vilket fint halsband!
Jag: Åh tack! Det är mitt stjärntecken - jag är tviling. Jag fick det av min mormor. 
Hon: Jaha... Jag trodde det betydde att du var lesbisk. *går iväg*
 
Skrattar fortfarande när jag tänker på detta. hAH vem kunde tänka sig att mitt halsband kunde missuppfattas på detta vis? 
 
 
 
 
Lyssnat på: Mamma och pappa tjafsa medan de facetimear mig. Erin's snubbproblem, en privat dj på en hemmafest, samt, ofrivilligt, ljudspåret från Sex and The City som ständigt rullar på TVn i köket.  Och! Lite förvånande men Laleh. Och särskilt hennes album från TVÅTUSENFEM. Denhär låten till exempel. Tycker den är så... charmig typ? Kan man säga det om en låt? 
 
 
 
 
Fotat: Det senaste på min kamerarulle på mobilen är min granne i inget annat än en labbrock. Den ni. Lite av en historia bakom det men den kanske eller kanske inte jag berättar en annan gång! Annars har jag verkligen inte rört kameran ens med fingret sen jag kom tillbaks från Sverige. Har så mycket annat att stå i tyvärr. 
 
Ätit: Avokado på bagels! Halloumi och quinoasallad. Kycklingwok med bulgur. Pasta med svampsås (japp ni hörde rätt). Har varit på humör för att *laga mat* på sistone och det är så himla kul att äta annat än snabbnudlar när man väl kommit igång. Har just nu till exempel 3 färdiga matlådor i kylskåpet och två plåtar kakor i ugnen? Tjoho vad händer med mig
 
 
 
 
Tittat på: Har precis börjat titta på You på Netflix efter att jag fick höra att jag ser ut som huvudkaraktären? Annars har jag försökt titta på de nya avsnitten av Bonusfamiljen men misslyckats pga utanför Sverige ju :( OCH och och!!! så har jag gått in och glott på detta instagram-konto (länk) cirka tre gånger om dagen p.g.a. tycker det är så gulligt. 
 
Längtat efter: Våren! Vi fick lite smakprov på det i Edinburgh - femton grader och SOL flera dagar i rad! blommor överallt! Att vara färdig med mina TRE grupparbeten för ärligt talat, att ha så lite kontroll som man som individ har i grupparbeten drar verkligen all energi ur mig. 
 
 
 
Skrivit: På sagda grupparbeten, i dagboken, i mitt och Johannas dokument. Kanske kommer det något nytt därifrån snart. Också arga sms till folk som skadat mig samt oroliga mejl till mina tutors. 
 
Undrat: Vanliga livsfrågor ni vet. Typ hur vet man om känslor är på riktigt? Kommer jag hitta någonstans att bo nästa år? Vad satan ska jag göra i sommar? Är jag en dålig människa? Hur kokar man bulgur? Kommer det bli vinter igen innan det blir vår på riktigt?