soliga veckan

Vardagligheter

 
Hej från sommarstaden Edinburgh! De senaste dagarna har vi haft strålande väder och idag sa de *på tvn* att de tror att Storbritannien kommer slå värmerekord. Vi kollar på vad jag har hittat på efter jobbet på sistone: 
 
 
 
 
Jag har haft klänning och läst bok i solen!!! Läser något självhjälps-trams om rutiner och vanor just nu, p.g.a. enda icke-pluggiga jag kunde hitta på universitetsbiblioteket. Och så har jag och Emily promenerat längs med kanalen bort till vår gamla flatmates Lucy's lägenhet. Hon bor en bit utanför smeten nu men verkar trivas. 
 
 
 
Häromdagen när det var RIKTIGT varmt övertalade jag Zak att följa med mig till stranden. Lovar du att bada? frågade jag. I'm going to have to aren't I sa han.  Så fort jag var färdig med min sista klass hämtade vi handdukar hos mig och satte oss på bussen mot Portobello. Den åkte ungefär två tredjedelar av vägen innan busschauffören gav upp och sa att det är för mycket trafik hörrni, gå av bussen era svettiga kräk!!! Eller ja det var det han menade iallafall, bara finare formulerat. 
 
 
 
 
Men till stranden kom vi, köpte snacks och kall dricka, spanade på hundar och badade mellan brännmaneterna. Sen åt vi 'Edinburgh's bästa fish n chips' (diskutabelt), såg på solnedgången och tog bussen hem. Där somnade jag på soffan omedelbums och blev väckt av hans 'du snarkar, kom så får vi dig i säng'.  Var så varm i hela kroppen efter denna kväll, i dubbel bemärkelse. 
 
 
 
Igår medans jag fortfarande var på jobbet hörde Lucy av sig och vi bestämde oss för att ta en vända ner till Leith när jag slutat. Promenerade genom våra gamla områden, upptäckte nya livsmedelsbutiker. 
 
 
 
 
 
Vi drack kaffe på ett kafé där de blandade ihop vår beställning, fantiserade om att öppna en egen utebar och pratade om sånt som får det att kännas obekvämt i hjärtat. Är så glad att jag känner Lucy - hon är en så himla genuin och rimlig person. Hade bara träffat henne ett fåtal gånger innan hon bestämde sig för att bo med oss förra året, men vilken tur att det blev som det blev. 
 
 
 
 
Idag är det supersoligt ute och jag slutar jobbet om 40 minuter prick! Idag har mina studenter haft uppsats-feedback så jag har bara suttit i biblioteket och *varit tillgänglig* om de skulle behöva mig (spoiler: de har inte behövt mig). När jag slutat ska jag äta lunch i universitetsparken och sola i någon timme innan jag går hem har jag tänkt. Fint liv va??
 
 
 
 

Kayla

Så underbart!!! Det är såååå soligt här med, svettas nästan ihjäl men kommer förmodligen hinna dö av allt njut innan. kram <3

Svar: Det var så härligt men nu är regnet tillbaka :( Njut medan du kan!! Kram!
jore