vinterskog och ny termin

Natur

 
 
Redan torsdagskväll. Jag har ju fyllt dessa få dagar med roligheter, inte konstigt att de gått så fort. I tisdags hoppade jag på en buss till Linköping för att möta upp en del av mitt kompisgäng och fira Johanna som fyllde år i december! Vi åt hotellmat, badade bubbelpool på hotellets tak och drack vin och pratade livssanningar inpå småtimmarna. Det var mycket fint. Igår var jag oväntat obakis, tog bussen hem till Jönköping, expresshoppade med mamma och åt kebabpizza till middag (detta är alltså förmodligen den "svenska maträtt" jag saknar mest = viktigt!).
 
 
 
 
 
 
 Idag har jag hunnit med ett tandläkarbesök, en fantastiskt fin vinterpromenad i vår skog med mamma, att vara smakråd för min lillebrors nya glasögonköp, ett snabbt besök hos några familjevänner samt rycka av mig ungefär halva mitt hår av packnings-stress. Synd, jag som ska till frisören imorgon innan jag åker till flygplatsen. 
 
 
 
 
 
 
Är dels redo att åka tillbaks till Edi, dels irriterad över att det måste ske i sån hast. Men terminen börjar ju på måndag trots allt, och tre veckors julledighet är mer än de flesta av mina svenska vänner har fått. Har dessutom stora förhoppningar om att denna termin kommer att vara intressant rent pluggmässigt, ser fram emot att sätta mig in i kurserna. Denna termin heter de så fint som business simulation, innovation & entrepreneurship samt marketing. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ser också väldigt mycket fram emot en vår i Edinburgh - förra våren var så himla härlig.
 
Snälla håll tummarna för en smidig resa för mig imorgon, känner mig alldeles för trött just nu för att orka med någon som helst strul.  Vi hörs när jag vinkat av de svenska skogarna. Puss! 
 
 
 

Alicia Sivert

Önskar allllll lycka till med resa och terminsstart och hoppas du kommer tillbaka till plugget med energi och lust! Så fantastiska vinterfoton du delar. Älskar allt med den översvämmade och förfrysta båten. Så sorgligt, poetiskt och vackert i ett. Men också näst sista bilden som är som en tavla i sig. Sån stämning!

Svar: Åh dina kommentarer gör mig alltid så glad! Tack Alicia <3
jore