vecka två eller 39

 
 

Godmorgon kompisar! 

Eller tja, det är ju i princip lunchtid, men det är också måndag och då vet väl alla att morgonen sträcker sig fram till kvällen. 

Eftersom ni verkar gilla mina livsrapporter tänker jag idag ge er en sådan i veckoformat. Vi börjar med en recap av veckan som gått: I måndags var jag på jobbintervju för ett one-off jobb jag först inte fick men sedan blev erbjuden ändå. Och så hade jag mina första föreläsningar: hittills verkar mina kurser helt okej - de handlar definitivt mer om det jag är intressrad av än förra årets kurser. I tisdags hade jag bara en föreläsning, spenderade fem timmar bänkad i bibblan och ett par timmar på ett rökigt dansgolv. I onsdags var det storm och jag höll på att blåsa bort medan jag gick fram och tillbaka mellan lägenheten och uni. Det är så skönt att bo inom 15 min gångavstånd jämfört med 40min till där jag bodde förra året, ska ni veta. På kvällen var det iallafall Wine & Cheese med EUWIB, ett *society* som jag engagerar mig lite i. Fick med mig ett halvt kilo ost som blev över och det om något måste ha varit veckans bästa, för den har gött mig veckan ut och jag har ännu lite kvar. I torsdags kom jag sent till ett möte p.g.a. fastnade i en av mina kursböcker (?!?) och spenderade kvällen på två olika såkallade socials. Lärde bland annat känna folket i Lithuanian society bättre vilket var kul!!! I fredags minns jag inte vad jag gjorde men jag måste ha pluggat p.g.a. hade mindre att läsa än jag trodde när jag hade småpanik igår söndag kväll? I lördags jobbade jag hela förmiddagen och hamnade oinbjuden på våra grannars flat-party framåt kvällen och i söndags återhämtade jag mig + läste ikapp inför denna veckan. Med andra ord: förra veckan levde jag loppan och det planerar jag att göra denna veckan också. 

Såhär tänker jag mig den: 

Måndag: Idag har jag hela tre föreläsningar och är dessutom fast besluten att ställa vår landlord mot väggen. Vår toalett har inte gått att spola på snart en vecka och hälften av våra samtal i köket har handlat om… toalettvanor. Måste få ett slut på detta. Egentligen borde jag också ta mig till andra sidan stan för att spela basket med ett gäng människor mennnn det känns inte som något som kommer hända. 

Tisdag: Psykologilabb tidigt på morgonen, några timmars bibliotekshäng, en föreläsning, ett möte och eventuellt någon sorts frågesports-event som jag inte riktigt vet vad det är? Sa ja till detta i torsdags och var väl eventuellt möjligtvis kanske inte vid mina sinnens fulla bruk.

Onsdag: Jag ska blogga en room tour!!! Har fotat bilder till detta idag och nu när jag skrivit det så har jag lovat. Sen ska jag också fota ett par porträttbilder, EUWIB ska visa ha filmvisning i en bar och jag har eventuellt någon kompis kompis fest att gå till på kvällen. Inte jättetagg på detta nu men vi får väl se. 

Torsdag: Här ska jag ta sovmorgon bestämmer jag nu! Känns som att det kan vara välbehövligt. Har inte föreläsningar förrän på eftermiddagen och sen ska jag på möte angående en stor jäkla bal jag och några andra planerar. 

Fredag, lördag, söndag: Har ännu ingenting inplanerat på dessa dagar men känner jag mig rätt kommer jag garanterat ha något att göra. Sånt som stått på min att-göra-lista ett tag är ju blandannat: plantera om mina växter! laga storkok så jag kan frysa undan mat till jobbiga dagar! ha catchups med x antal människor som jag är dålig på att höra av mig till! skriva EUWIB’s veckobrev! dammsuga spotify på bra låtar p.g.a. tröttnat på alla jag lyssnar på nu (visst är musikbranschen lite död just nu??? ge mig tips på era favoritlåtar tack!) besöka en konstgalleria jag haft mina ögon på ett tag!

 
 
JAha, nu vet ni alla mina veckoplaner!!! vsg och stalka mig <3
 
 

Kayla

Fråga från en oskillad universitetsstudent fresh out of gymnasiet: HUR KOM DU IN I PLUGGE-MODE? Jag läser en fristående kurs som är så INTRESSANT och som jag verkligen tycker om. Men hur vänjer man sig vid att ha så mycket självstudier? Och hur får man sig själv till att plugga även när man inte orkar (men måste eftersom det ändå är meningen att man ska plugga varje !!! himla !! dag)? Kram och hoppas du har det fint <3

Svar: Förlåt för att det tagit DAGAR men svarar på detta i ett inlägg alldeles strax! <3
jore