favoritlistan

Listor och summeringar

 
Eftersom jag har semester och egentligen typ inte *GÖR* något tänkte jag att vi skulle ta och se på det lilla jag gör i form en sånhär lista som jag (och ni?) tycker så mycket om. 
 
På sistone har jag läst: Zadie Smith's NW! Har fortfarande inte kommit mer än halvvägs fastjag tar upp den varje dag? Jag som hade så storslagna planer på att läsa detta sommarlov verkar helt ha glömt bort hur man gör? Tycker om boken jättemycket men måste ändå läsa om hela sidor ibland för att jag tappar bort mig i mina tankar. Sen beror det väl också på att det är så jobbigt att läsa i solen tycker jag. Finns liksom ingen bekväm position annat än på mage. 
 
Lyssnat på: Sommarprat! Betydligt smidigare än att läsa om man ligger på stranden/vid poolen liksom. Har hittils hunnit med: Markoolios, Mark Levengoods, Kaj Linnas, Claes Månsson och Stefan, Ebbas pappas. Just nu är jag i mitten av Mounas Esmaeilzadehs som Carro tipsade mig om. Gillar det! Lyssnar också på: havsbrus, ljudet från gräshoppor och det lågmälda tjutet från AC:n i mitt sovrum. 
 
 
 
Fotat: Berg och hav och människor! Semesterfoto äro ju min bästa grej. Också en del mat, p.g.a. äter ju så gott här --> 
 
Ätit: Tre portioner vattenmelon om dagen. Mammas pannkakor till frukost. Massor med fetaost och annan ost. Också svingod fisk-carpaccio och tortelloni (kuriosa: tortellini är mindre och har oftast tyngre, mer mättande fyllning än tortelloni, som är större och vanligtvis är fyllda med något lättare och luftigare) på restaurangen vi var på idag. Min magsäck har aldrig varit gladare!!!
 
 
 
Tittat på: Brooklyn 99 med lillebror. Det är vår grej just nu. Minst en gång om dagen utropar någon av oss "niNE niNE" och då går vi och sätter oss och ser ett avsnitt. Är bara på säsong två så har ju en hel del kvar, tack och lov. Det är precis min humor och jag vill aldrig att det ska ta slut. Bortsett från det: ut genom bilrutan mest och hela tiden. Älskar bilresor. Mvh en som inte har körkort. 
 
Längtat efter: Mina kompisar, både hemma i Sverige och i Edinburgh. Annars typ ingenting! Har det så satans bra ju. Jo just det! Svenskt kranvatten. Som vanligt. 
 
Skrivit: Förutom det sporadiska bloggandet har jag nog lagt flest ord på min mejlkonversation med Apples kundtjänst:))) Bad dem om hjälp i ett superenkelt ärende som egentligen var klart redan så fort de hade svarat första gången, så jag mejlade dem ett "tack" tillbaka (man är väl artig). Någon dag senare skrev Shashank, personen jag hade kontakt med där igen och skrev något i stil med "det var så lite så" och "hör av dig om det är något mer vi kan hjälpa dig med". Nice, då var det klart, tänkte jag, och svarade inte mer. Idag mejlar han IGEN och bara "I hope you're having a good day. It's been a while since I heard from you, I just wanted to follow up..."? Förlåt Shashank, du är jättetrevlig men jag känner att vi inte kommer någon vart här? Förstår att detta säkert är enligt protocol och vill inte verka bitter men är också lite rädd att jag snart kommer behöva säga till på skarpen. Eller så är kanske anledningen till denna extremt tillmötesgående kundservice det faktum att jag döpt mig själv till DETTA (länk)??:)?
 
 
Förresten hörrni!!! Om ni nyss hittat hit via blogg.se's framsida (jag har ju fått äran å vara veckans blogg denna vecka!) så vill påminna er om att ni kan följa mig på bloglovin' så ser ni direkt när jag uppdaterat (länk)!
 
 
 

Linnea

Så värd du är att få vara på blogg.se's framsida! Grattis!!

Svar: Tack Linnea!! <3
jore

Saga

Låter precis som en semester ska vara!! Kan tipsa om Matias Varelas sommarprat från 2016 och Linnéa Claesson från förra året :)

Svar: Haha jaa!! Åh tack för tips, ska definitivt spana in!
jore

Ida - foto & häst

Grattis till att vara på blogg.se hemsida!! :D Riktigt fina bilder!

Svar: Tack så mycket!
jore

Stella

Vilket härligt självporträtt på dig!!

Svar: Tack snälla Stella!
jore

Ronette

Vilken fantastisk bild på dig!

Svar: Tack så mycket! <3
jore

Carro

Men alltså den bilden är det finaste jag sett, DU är det finaste jag sett :,)

Svar: <3<3<3!!!
jore

Ellinor Stenvall

Hej! Har fått ett udda problem och testar att lägga en kommentar här. Fick nämligen notis om besvarad kommentar och vad jag kan se står det "Carro" men är inloggat på min blogg och jag heter Ellinor :D har dessutom aldrig varit inne på din blogg förrän idag..

Svar: Haha alltså, jag såg det också, men trodde bara det var en bugg hos mig!!! Vet vem det är som kommenterat och hon har liksom ingen blogg, så inte så att hon skrivit in fel adress heller. Skumt!
jore