ett dagsäventyr

Resor

sjön-0
 
Häromdagen började min dag tidigt av att mamma bankade på ytterdörren av plåt. "Kolla soluppgången!!!" sa hon när jag yrvaket öppnade dörren inlindad i mitt lakan och undrade vad sjutton som hänt. Så då gjorde jag det. 
 
 
sjön-8
 
Vi tog en promenad längst med stranden, bort mot centrum i den lilla by vi bott senaste veckan. Passerade några morgonpigga pensionärer och ett styck attraktiv morgonbadare i lockigt hår. 
 
 
sjön-05
 
Hittade en klippa som jag erövrade för att kunna låtsas att jag var uppe bland molnen!!! Och sedan inte kunde komma ned från, men det är ju en annan femma. När jag efter mycket om och men och tre alternativa vägar lyckats hoppade vi i havet och dränkte håret i saltvatten innan frukost.
 
 
sjön-7
 
 Utflyktsmålet för dagen var sjön Limni Fragmatos Gadoura, som tydligen är hela öns sötvattenkälla. 
 
 
sjön-9
 
Så galet blått vatten!!! Och lite moln dagen till ära, se där. 
 
 
sjön-11
 
 På utkiksplatsen där vi stannade till fanns ett ensamt träd och massvis med udda skräp på marken. 
 
 
sjön-10
 
Typ ett tangentbord. Undrar om inte det inte har varit någon sorts soptipp där tidigare. Verkar som att hela sop-situationen är rätt svår att lösa på en så pass liten ö. 
 
 
sjön -3
 
Utöver det var stället fullt av trollsländor! Sjukt läskiga men också väldigt fina.  Lite som livet ni vet :-)
 
 
sjön-12
 
 
sjön -5
sjön -6
 
 Sen åkte vi vidare genom olivträdsplantage och torra kullar till ett kloster. 
 
 
sjön-13
 
Blev tilldelade kjolar att täcka våra knän med och vandrade runt där ett litet tag. Jag är inte mycket för religiösa platser (speciellt sådana med klädkod) men stället hade ett fint limeträd iallafall! 
 
 
sjön -4 sjön-14
 
 
Efter det svängde vi hemåt och mot stranden, med ett stopp i en liten by bland bergen för lunch och det var ungefär det som hände den dagen. Ikväll åker vi hem (eller ja, till Litauen), och om ett par dagar börjar jag jobba igen, så förvänta er att jag kommer leva på minnena från dessa semesterdagar ett tag till. 
 
 
PS(sst). Någon annan än jag som haft problem med att ladda upp bilder till bloggen? Det är därför inlägget har dröjt, så irriterande.  

Saga

Gillar verkligen färgerna i dessa bilder! Så himla fint

Svar: Tack fina du!
jore