två veckor sen och nu

Resor, Vardagligheter;

 
Det är fredag vecka 2 och jag är ledig! Har ett sådant drömschema denna terminen. Är ledig varje onsdag och har bara lektioner var tredje fredag. Å andra sidan är mina måndagar och torsdagar ganska hemska, men det är värt det. Bilderna är från när jag var och hälsade på mina vänner i Stockholm för två veckor sedan, men vädret är ungefär likadant i Edinburgh idag. Molnigt, lite dimmigt och allmänt grått. 
 
När jag skriver detta är klockan kring lunchdags. Jag har vaknat, duschat och hunnit plugga någon timme accountancy med min vän Lianne. Att plugga ihop är en sån himla bra grej?? På tal om att plugga håller jag på att skriva ihop detdär "how to cope with pluggstress"-inlägget som en anonym läsare önskade i kommentarsfältet på detta inlägg, så kära anonym - det kommer!!! Lovar. 
 
Om tio minuter ska jag sätta mig på bussen in till stan för att plocka upp ett par byxor från skräddaren, lämna tillbaka en biblioteksbok och köpa ett nytt block. Sen funderar jag på att ringa mormor p.g.a. inte pratat med henne på veckor, ägna några timmar åt att läsa uni-stuff och laga haggis neeps and tatties (som skulle intagits igår men som jag varit för lat för att laga hiho). Högst mysigt fredagsgöra om jag får säga det själv. Vad har ni för fredagsplaner?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Daniella

Nu är det ju visserligen inte fredag längre men jag jobbade 7-20 igår, åt choklad och kollade på vänner när jag kom hem, sov till läääänge och strax ska jag iväg och handla.

Svar: Åh men mysig helgstart? <33
jore

sarah

åh fina bilder

Svar: tack!
jore