cramond beach en lördag

Vardagligheter

 
igår var det lördag tillika första (helg)dagen på vår reading week denna terminen. den tog jag och mina flatmates vara på genom att ta oss till en strand vi ännu inte varit på. detta innebar först en bussresa på typ femtio minuter delat på två olika bussar. 
 
 
väl framme hittade vi snödroppar!
 
 
massor av dem. blev himla glad.  våren är påväg hörrni! och vad spelar det då för roll att jag är så sjuk att jag knappt kan tänka rakt. 
 
 
hur semestrigt och gulligt? edinburgh jag gillar digggggg <3 
 
 
undrar fortfarande vad dendär cylinderformade "buren" vid kusten är. har sett den från calton hill tusen gånger och frågat x antal locals men ingen har vetat. 
 
 
emily jobbade hela dan men erin, gwyn och felicia var med mig. känns så himla konstigt att skriva deras namn "på svenska"?
 
 
 
 
 
cuties!!! när det är ebb kan man promenera till cramond island. det kunde vi inte idag men nån dag ska jag komma hit och göra det. en fin kväll i sommar kanske.
 
 
var ändå hyfsat med folk på stranden en lördagseftermiddag. och massor med hundar.  erin och gwyn provade att vada i vattnet. det fick omdömet iSkaLLt vilket man ju kanske hade kunnat ana. 
 
 
gwyn stötte på ett gäng på tre personer som stageade diverse dramatiska scener mitt på stranden. varför undrar ni? "just for shits and giggles"
 
 
när vi kände oss nöjda med strandinspektionen satte vi oss på en mysig pub och spelade kort i ett par timmar. jag vann inte en enda gång. mycket väntat, är alldeles urusel på kortspel. strax innan köket skulle öppna bestämde vi oss för att dra oss mot bussen.
 
 
solen var påväg ned och det såg bra mycket kyligare ut än innan. snödropparna stod dock modigt kvar. några veckor till så.
 
 
väl hemma hängde vi i köket och lagade middag utan att ens ta av oss jackorna p.g.a. 1. lite frusna och 2. väldigt hungriga. sen avslutade vi dan genom att sträckkolla på hela säsong två av skam för våra britter har visst blivit lite hooked. 
 
imorgon kommer min älskade vän carro hit. är så taggad att jag är övertygad om att mitt längt kommer kunna göra mig frisk över en natt. tjoho LET'S DO THIS

Meg

men åh vad mys! älskar såna här små helgexkursioner!

Svar: jamen ellerhur!
jore