välkommen in

Vardagligheter

 
Hej hallå välkommen in i värmen hos 1F1 på en gata jag inte tänker dela med mig av sÄkErHeTsSkäL osv! Idag ska ni få en liten inblick i mitt liv och sånt som hänt sen sist jag *livebloggade*. 
 
Idag, till exempel, var planen att jag skulle gå upp halv sju för att kunna hitta ett bord på uni-bibblan (som är propfull redan otroligt tidigt på morgonen i tentatider). Igårkväll fixade jag matlåda, packade ryggsäcken, fyllde på vattenflaskan och la till och med fram kläder att ha på mig för att underlätta det hemska traumatsom är gå upp innan klockan tidigast 8.30. Klipp till klockan nio i morse och jag är fortfarande i säng. Ajdå. Inte ultimat. 
 
Annars är det så mina dagar har sett ut den senaste veckan och kommer se ut i ett par veckor till framöver: jag vaknar, stoppar i mig frukost och behandlar sedan plugget som ett heltidsjobb - vare sig det är på bibblan eller hemma eller på något kafé med halvkasst wi-fi och lyxigt kaffe jag egentligen inte kan försvara att jag slösar pengar på. På kvällen lagar jag middag och ser på skittv på soffan tillsammans med mina flatmates. Däremellan lunchar jag med en vän eller går på promenad med en annan, p.g.a. himla viktigt att inte isolera sig när man har mycket att göra. Och viktigt med pauser, såklart. 
 
Jag längtar tills denna lilla period är över och har börjat få små stunder av hemlängtan  - speciellt sen jag skrev och skickade iväg brev till mina familjemedlemmar och kom att tänka på lussekattsbak och adventsmys. Blir inte mycket sånt här då alla är upptagna mest och hela tiden (och enda stället jag hittat som säljer lussekatter är IKEA ca 40min bussresa enkel väg bort! ://) men häromdagen dekorerade mina flatmates vår lägenhet som ni ser här ovan och det hjälper med stämningen tycker jag. 
 
Jag åker hem den 21a men min jul och nyår kommer inte spenderas i Sverige utan på Okinawa fick jag reda på för någon vecka sen. Hur spännande!!! Behöver verkligen ett miljöombyte efter att inte ha lämnat inre Edinburgh på snart fyra månader och Japan är ju ett sånt drömresemål. 
 
 
 
Jag + min frukost vid bordet ni säkert hunnit tröttna på vid dethär laget. Kan efter en lång och noggrann testperiod konstatera att sojamjölk (osötad, men inte light) är bäst i kaffe och te, kokosmjölk gör sig bäst i havregrynsgröten och mandelmjölk är godast att göra pannkakor på. Ifall någon undrade. 
 
Nu vill jag höra hur er december är såhär en vecka in! Är ni i julstämning än? Vad har ni för julplaner? Vad är er bästa adventfrukost? Vad står på er wishlist i år?? (på min, for the record, står en parfym jag tycker om, en ny ögonfransböjare för min nuvarande håller på att vittra sönder, ansiktsmasker, och teaterbiljetter bland annat). 
 
 
 

johanna

julstämning: ja, adventsfrukost: omelett med stekt grönkål och senap mhmm, planer: hörs i japan ;-)) saknar dig!!! puss bebe

Svar: åh nice!!! Kram bebez saknar dig så det gör ont! <3
jore