the disposables (I)

Vardagligheter

 
För någon vecka sedan framkallade Erin bilderna från sin engångskamera och jag, som lägenhetens främsta sociala medier-representant (självutnämnd, tack så mycket) tog självklart emot detta extra material med öppna händer. Här är alltså en del av höstterminen 2018 på våning ett i Marchmont i analoga bilder! Har verkligen försökt att pussla ihop det i kronologisk ordning men faktum är att jag själv tappat tråden? Som det kan gå hehe.
 
1. Gänget återförenade på (innan) kanske vår första utekväll denna terminen, alldeles i början på september. Kul detalj är att i bilder tagna senare samma kväll (som inte återfinns i detta inlägg men som jag är säker på att jag publicerat innan) så har Emily mina byxor och jag ett par andra. I sann tjejkollektiv-anda. Vet inte hur många gånger jag fått höra "snygg topp" eller "snyggt xx" och fått erkänna att det inte ens är mitt. 
 
 
 
2. The Bedbug Scare. Under några veckor i oktober trodde Erin att hon hade fått vägglöss och spenderade ett oberäkneligt antal timmar med att dammsuga, spraya och plasta in (!!!) sitt rum - endast för att sedan flyga hem till London, gå till läkarn och inse att vägglössbetten i själva verket inte alls var vägglössbett. Utan tvättmedelsallergi. "Vad var det jag sa!" sa vår landlord, som brydde sig rejält mycket mindre än jag någonsin kunde föreställa mig att en husägare som potentiellt har vägglöss borde bry sig. Slutet gott dock, inga vägglöss i denna läggan. 
 
3. Nere i hörnet! Felicia och Emily på halloween! Har redan berättat om vårt halloweenfirande här så hänvisar dit. 
 
 
 
4 & 5. Plus jag och Erin (och Felicia bakom Emilys finger som skymmer kameralinsen)!!! mycket upprepning här men vi var ett jäkla powergang på Halloween så det är okej. 
 
 
 
 
6. Ett styck annan halloween/temafest som Erin och Felicia gick på. Obs att denna höst verkligen varit THE HÖST för temafester. Här är Vincent och Jules från Pulp Fiction om ni undrade alltså. 
 
 
 
7. Gruppen gör sig redo för flatparty no. 2!!! Enligt lägenhetskontraktet får vi vara max tio personer totalt härinne (oss inkluderat) och det kan alltså hända att vi brutit mot detta x antal gånger under det gångna halvåret. Men hallå. Vad är väl en försvunnen högtalare (vad är det för FEL på folk!!!), en ny fläck på mattan och  lite cigarettaska på gardinerna om det innebär att man får omringa sig med sina och ens favoritpersoners favoritpersoner i ungefär fem timmar och sedan kan ramla i säng utan att behöva förflytta sig mer än tio meter? 
 
 
 
 
8. Spola fram till något senare samma kväll. Sittande läge. 
9. Ytterligare några timmar senare - Erin's rum har möblerats om i feng shui-anda av en dansk utbytesstudent. På sminkbordet trängs nu mixers och olika musik spelas från två olika högtalare i ett och samma rum. I sängen pågår något som bäst beskrivs som ett kramkalas. 
 
 
 
10. Så glad att vi har så många analoga bilder från denna kväll för på grund av någon konstig anledning fastnar exakt noll minnen i min mobil de gånger vi ordnar fest här hemma. Vill tro att den anledningen är för att jag helt enkelt har fÖR roligt. På bild här ovan är min vän Gordon, Erin, en snubbe som är övertygad om att min svenska dialekt är fejk, Felicias kompis Ren och så er favorit jag. 
 
 
11. NäHE här känner jag att jag måste förklara!!! Jag och Emily skulle på ytterliggare en temafest med temat "whips & wizards". Perfekt tillfälle att inhandla rekvisita: en läderpiska (som jag sen tappade bort på festen men nåväl), handklovar, (människo-)halsband och koppel samt passande outfits (tack primark för mitt livs första strumpebandshållare (ursäkta fult ord) för tre pund). Hade himla kul den kvällen minns jag. 
 
 
12. Och så en morgonen efter-bild, såklart. För oavsett hur kul man har på kvällen så gryr alltid dagen därpå (eller ja herregud det får man verkligen hoppas att den gör). Bästa jag vet då är att vakna av morgonsolen, samlas i någons rum och skratta åt allt som varit och gjorts. 
 
Nog med mig och visa ord från något som eventuellt är en feberyra. Imorgon börjar min revision-vecka innan exams och jösses vad jag behöver plugga. Men intalar mig att det blir kul. Heja heja alla mina fellow tentapluggande kamrater - vi tar oss genom detta också. <3 
 
 
 

Kayla

Fan vad kul inlägg!! Ni verkar ha det så mysigt ihop, önskar jag hade ett sånt girlpowergäng <3

Svar: Åh men tack fina Kayla! Önskar alla ett girlpowergäng som mitt i julklapp <3
jore