en statistisk sammanfattning av veckan som gått

Listor och summeringar

 
hej bloggvänner! dessa bilder redigerade jag för ganska exakt en vecka sedan. jag satt på landvetter flygplats, mitt plan hit var ett par timmar försenat och jag tänkte att ey, vad lindrar nervositet bättre än att, trots att jag knappt lämnat den, förflytta sig tillbaka in i de småländska skogarna en sensommarmorgon. 
 
 
 
 
 
 
 
nu är freshers week inklusive allt snart över och på måndag drar skolan igång. här är en liten lista på vad som figurerat i mitt liv den senaste veckan: 
 
1 styck möte med min pErSoNaL tUtOr som helt enkelt är en medelålders man som sitter i the business building som trycker på ett par knappar och registrerar mig på de kurser jag vill. försökte be honom om lite råd och fråga om de val jag gjorde verkligen var smarta men han gick gladeligen med på allt jag sa så antingen valde jag väldigt rätt eller så kunde han verkligen inte bry sig mindre
 
1 pizzakväll med mina flatmates med flera inklusive en kass brittisk chick flick vid namn Angus, Thongs and Perfect Snogging
 
2 3/4 hej-jag-står-ej-ut-med-mig-själv-nervsammanbrott 
 
x möten som resluterat i x antal nya namn jag förväntas kunna. kul side story: träffade en tjej på ett business BBQ igår som tyckte att hon kände igen mig och frågade om vi setts förut. nej det tror jag inte, sa jag relativt säkert. cirka en timme senare mumlade hon "vänta lite", drog fram mobilen och visade mig en bild. på henne och mig. i ett jättestort dinosaurieägg. japp...
 
1 pastarätt som blev middag i förrgår och lunch idag och jag har fortfarande cirka två portioner kvar??? så värt
 
3 stycken facetimesamtal hem och till johanna 
 
2 stycken bussmissar. de har två busshållplatser som heter south bridge här, de ligger cirka 50 meter ifrån varandra och olika bussar stannar vid dem men bussappen säger inte vilken som är vilken??? sjukt förvirrande. en annan gång hoppade jag av ett par hållplatser för tidigt på väg till uni och började gå åt fel håll. livet som lokalsinnemässigt obegåvad hörrni...
 
1 söndrig toaster som jag anmälde till receptionen cirka 01.48 endast pga jag ville plocka åt mig en reese's cup som bjöds på vid receptionsdisken just där och då
 
2 ösregn! hade jag på mig regnjacka vid något av tillfällena? nej. hur stor andel av min jackgarderob är regnjackor? 1/2. 
 
1 dagstripp till IKEA som resulterade i cirka en och en halv full kundvagn och att mina flatmates "blir nervösa av" mitt rum för att det är för färgkoordinerat?
 
4 stycken flatmates med 100% olika personligheter men som är trevliga allihopa? förstår dessutom vad alla säger utom en vilket ju är praktiskt 
 
ca 5 besök till diverse mataffärer? skulle in och köpa vitlök och diskmaskinstabletter en dag men kom ut med ägg och glass istället
 
1/2 panikattack när nattbussen svängde helt åt helvete. det visade sig att den åkte en liten omväg bara men jao
 
1 fyndad kursbok för TVÅ PUND i en secondhandaffär???
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

anonym bebe

uäh på allt, önskar jag var hos dig <3

Svar: kom! <3
jore

Daniella

så avundsjuk jag dör

Svar: <3
jore