snabbspolning: tisdag

Vardagligheter

 
ännu en solig tisdag har gått till världshistorien och jag tycker den är värd en liten sammanfattning, så let's go. den började med att jag åt frukost i timmar och sköt upp allt annat jag skulle göra till timmen innan tåget gick - standard med andra ord. sen tog jag mig ändå till tåget i tid bara för att missa det för att konduktören (som såg mig, är stensäker (bra ord) på detta) bestämde sig för att stänga dörrarna framför näsan på mig. ovanpå det lyckades jag tappa bort Viktig Papperslapp någonstans mellan hemma och tågstationen = 30 frustrerade minuter i väntan på nästa tåg.
 
när jag kom fram visade det sig att den Viktiga Papperslappen var Oviktig och så fick jag träffa ett par vänner jag håller mycket kärt och käka glass och så vände dagen!
 
 
jönköping var exemplariskt sommarfint
 
 
och vi tog ett varv runt munksjön, under vilket vi minst tre gånger nämnde hur underskattad denna aktivitet är. att göra mer av i sommar: promenera och prata.
 
 
andra samtalsämnen: snubbar är skräp, framtiden, "hehe bakom dethär garaget i ettan...",  vänner,  "vad heter denna fågel??", barcelona. har jag sagt det förresten? jag ska till barcelona i helgen, på *studentresa*. ska bli så kul, har längtat i månader. har ni några bra barcelonatips?
 
 
sen åkte jag buss hem, gjorde ett snabbesök hos veterinären med hunden min, åt pasta till middag (och två matskedar riven parmesanost till efterätt pga ost är bäst) och tog ytterligare en promenad vid en sjö. en annan denna gång.
 
 
och det var den tisdagen! hittade detta lilla meddelande på min gata imorse: så kort och koncist, så rakt på sak. vi hörs på torsdag hörrni!

Ellen Gräntz

Känner igen samtalsämnena till 100%. Särskilt "snubbar är skräp", det är det mest återkommande just nu. Hallå, vi skulle rentav kunna ta några varv runt Munksjön tillsammans i sommar!

Svar: Men ja, vad kul! Det låter som en toppenidé tycker jag!
jore

Sandra Leone

Fy vad härligt med Barcelona!

Svar: Ja! Så tagg!
jore