en dag hemma

Vardagligheter

 
idag har jag haft en riktig vakna-klockan-elva-och-äta-frukost-till-ett-dag. har skurat golv, hängt tvätt och gjort  tankekartor på det som snurrar i min hjärna i mitt anteckningsblock. har också läst ett antal sidor i boken ovan: den har jag och johanna bestämt oss för att läsa ihop. än så länge tycker jag den är ganska långtråkig, men den har ju fått så mycket beröm så jag tänker att jag kanske bara inte kommit till den bra delen än? det visar väl sig så småningom.  här är förresten ett utdrag ur dagens smskonversation om denna bok (obs varning för högst primitiv humor).
 
 
annars har jag beundrat mammas gurkplanta som börjat forma små supersöta gurkor, njutit av typiskt bra trädutsikt i solen på altanen och ätit glass. 
 
 
och gosat med denna! går sönder litegrann inombords varje gång jag inser att en flytt hemifrån är lika med en flytt ifrån de lenaste öronen och mest nyfikna lilla nosen i världen.  

Emilia

svar: det är så fint och man blir så glad! och tack!
detsamma din blogg är himla fin!