mount washington

Resor

 
I förrgår lämnade vi vårt lilla rum i Portland och styrde kosan mot Mt. Washington.
 
 
På vägen var det skyltat "BUTTERFLIES BUTTERFLIES" så jag ropade sväng av sväng av sväng aaav från baksätet. Vi svängde av och hamnade i en blomsterbutik där en kort liten man noga förklarade att han föder upp monarkfjärilar som sedan migrerar till Mexico, och sen väntar på att deras avkommor ska komma tillbaka och bo i Maine. 
 
 
Det här är en hona tydligen. Nu vet ni. Lärde mig häromdan förresten, att fjärilar har snabel? Allmänbildning, varsågod.
 
 
Nästa ministopp var ett litet loppis där det finaste som fanns var denna kolugna hund. Vi spatserade runt och han rörde inte en fena. SÖT! Hörde också ägaren nämna att han blev pensionerad -92. Det ni. 
 
 
Sen började resan uPPåt. Vi stannade vid en rastplats där de varnade för björnar och utsikten var som från en turistbroschyr. 
 
 
Och vips, drygt 8 miles superslingrig väg senare var vi bland molnen. Trivs där. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var kallt och blött och blåsigt och jag insåg att jag packat alldeles för få långbyxor men upptäckte också små blommor i bergsspringorna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen sa vi hejdå till 1924m-höjden och bilade ner igen.
 
Idag är vi i Kanada (tvära svängar här förstårni) och nu har jag fått nog av hotellrummet så hejdå vi hörs!!!