om bloggen (och livet) 2017

Övrigt

 
hej bloggvänner! 
 
2017 fick firas in utan att 2016 fick någon sammanfattning, årsresumé eller liknande här på bloggen, vilket ju är lite synd. hursomhelst är vi ju så gott som en månad in på 2017 och idag ägnade jag en stund åt att fundera på vad jag vill göra och vart jag vill nå med denna lilla blogg i år!
 
jag vill fota mer! 2016 fotade jag nog mindre än något år sen foto fångade mitt intresse. jag vill fota mer människor och liv framförallt. mer gatufoto. 
 
jag vill spara mer av mig här, det vill säga vara mer såkallat personlig, för tänker att det 1. kanske är kul för er? och 2. är kul för mig pga personlig utveckling är en grej jag förespråkar. bifogar kass bild på mig själv i detta syfte...
 
jag vill låta er hänga med mer i svängarna! tror, hoppas, misstänker att 2017 kommer bli ett förändringarnas år för min del. i år ska jag nämligen ta studenten från IB och sedan, förhoppningsvis, påbörja en ny etapp i mitt liv någonstans utanför stan där jag växt upp. (för de oinvigda kan jag avslöja att jag sökt fem unis i skottland och väntar på svar, hehe. planerar att söka i sverige också tho)
 
med det sagt kommer jag med största sannolikhet hålla mig relativt lågmäld här på bloggen fram till typ femtonde maj då jag skriver mitt sista exam. tills dess ska jag liksom... plugga. och det är nog inte sådär jätteunderhållande för er att läsa om. 
 
jag vill skriva mer! ja. häromdan pratade jag med en vän om att vi efter ett par tre uppsatstäta terminer tänker all text i uppsatsformat, vilket inte känns så kul. därför vill jag helt enkelt sätta mer ord på papper liksom datorskärm, ord som inte ska fylla något syfte annat än det jag själv vill och ord som inte ska platsa i någon sorts ram. 
 
jag vill uppleva mer. hej klysch-klyscha men jag vill göra saker jag inte gjort, lära känna människor jag inte hade en tanke på att lära känna, äta mat jag inte kunde tänka mig fanns, se platser jag knappt hört talas om och lära mig saker som jag trodde var out of my reach. och jag vill föreviga allt detdär här så att jag minns och kan se tillbaka på det. 
 
 
se där, tror det är en hyfsat hållbar bild av 2017 jag målat upp. vad tror ni? (+vad vill ni cirka två som läser ha mer av här på bloggen??)
 

Linnea Aurora

Ja Skottland!! Kom och gör mig sällskap!! Hoppas du får positiva svar på dina ansökningar! Är mycket pepp på allt du skriver i denna lista, tycker om när du uppdaterar helt generellt :))))

Svar: Kommer gärna och håller dig sällskap!! Bra, & tack gulle!!! läste din kommentar på en genomtråkig svenskalektion och det gjorde den genast bättre.
jore

Rebecca

Låter som ett bra år!

Svar: det får vi hoppas att det blir! :)
jore

Sandra Leone

Låter som om det kommer bli ett megaspännande år!

Svar: visst gör det! mycket att hålla tummarna för dock.
jore

Daniella 🌙

JAA kör på Skottland!! Det är min plan när uni är plan A sedan.

Svar: yey!!!!
jore