ett dygn i g-town

Resor

 
I lördags klockan tolv tog jag bussen till min kompis Lianne's jobb. Inhandlade 79p-äppelpajer (undrar genuint vad det är i dem!!! borde vara omöjligt att produera 6 äppelpajer för 10kr) som färdkost i LIDL-affären bredvid och sen körde vi upp till Glasgow. Eller ja, Lianne körde såklart, jag satt mest och var konfunderad över att sitta på vänster sida framsätet. Vi lämnade av väskor och bil hemma hos henne (och jag fick en 10min kelstund med hennes hund) och tog sedan tåget in till city. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Eller ja, the Winter Gardens till att börja med. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stor tumme upp tyckte Lianne som fick lära sig att både gummi, lönnsirap och tequila kommer från växter.
 
 
Gillade denna växt särskilt!
 
 
En gullig gubbe erbjöd sig att ta bild på oss n here we are!!
 
 
Sen gick vi upp i People's Palace och lärde oss om Glasgow. 
 
 
Lianne tyckte jag skulle 'captiona' min nästa Instagrampost "on the bevvy". 
 
 
Solen började gå ner så vi sa hejdå till vårt första stopp och begav (läs: halkade) oss vidare in mot stan. 
 
 
Här är jag i en högst onaturlig pose vid ett monument (eller vad man nu vill kalla det) för The CommonWealth Games (som jag aldrig hört talas om pga hyser en mindre avsky mot sport men Lianne förklarade var "en cheaper version of the Olympic Games").
 
 
Toppmysig promenad från Bridgeton in mot centrum, rekommenderar!
 
 
 
Jag tycker nog Glasgow kändes lite som Edinburgh, bara lite mer... uppblåst? Större liksom, men ändå inte lika oövergripligt som London. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En bild som Lianne verkligen inte förstod varför jag tog. "It's the back of a shopping center???" sa hon. Javisst var det det. 
 
 
Vi gick upp och ner för shoppinggatorna och tog oss upp i The Lighthouse för att se på utsikten. 
 
 
De hade också en poster-utställning som var kul.
 
 
Sen kikade vi på julmarknaden och åt middag på ett mysigt hamburgerhak innan vi tog tåget hem till Lianne och däckade på var sin sida av soffan. 
 
 
Söndagsmorgonen därpå åkte vi på en liten bilutflykt. Åt överblivna äppelpajer och matade svanar. 
 
 
 
 
 
 
 
Sen kramades vi hejdå p.g.a. sista gången vi ses iår och jag gick ner till tåget igen, för att denna gång åka in till Glasgow ensam. 
 
 
Jag ville ju som sagt besöka deras Gallery of Modern Art och det hade inte hunnits med dagen innan. 
 
 
Gillade nog detta skyltfönster med gamla symaskiner utanför mera. 
 
 
Strax efter lunchtid sa jag hejdå till ett regnigt Glasgow och hoppade på bussen hem mot Edinburgh. Sov nästan hela vägen dit, var av någon anledning alldeles utmattad. 
 
 
Slutpå bildbomb. Allt som allt en högst bra helgutflykt. 

Angelica Wåhlin

Låter så mysigt och bilderna är ju magiska!

Svar: Det var supermys! Tack så mycket!
jore

Meg

men hallå vad fint! du kan ju få vilken omgivning som helst att se intressant ut! gillar utsikten från lighthouse :)

Svar: Men åh vad snällt sagt!! Tack så mycket.
jore

Joanna-livet med Aspergers syndrom

så fina bilder

Svar: Tack!
jore