dagar i bilder

Listor och summeringar

 
1. en dag då jag hade sovmorgon hela dagen (alltså inte en enda föreläsning att gå på), nytvättat hår och min nya bästa stickade tröja. vill ha på mig den hela tiden pga i. svart ii. varm och iii. mjuk men känner också någon sorts socialt tryck att variera mina outfits så har den bara varannan dag istället för varje:))
 
2. hela stan har förvandlats till ett nöjesfält i och med julmarknaden. är sugen på att åka pariserhjulet men tror det kostar typ en hundring och tror jag kan investera de pengarna i något bättre (typ jordnötssmör). hur som helst är det fint att se ljusen flimra förbi när jag åker till och från uni i mörkret. 
 
 
3. en helgeftermiddag var ingen hemma och jag kände ett behov att ta mig utanför huset så jag tog bussen in till stan och promenerade runt själv. 
 
 
 
4. betygsatte juldekorationerna tyst för mig själv och 
5. hamnade, lite av misstag pga hittar ännu sämre än vanligt när det är mörkt, mitt på julmarknaden. trängdes med folk som bar på crepes och varm choklad och kom till slut ut på princes street där jag sa hej till en av mina flatmates som jobbar där
 
 
 
6. bytte ut mitt svarta te mot ett grönt och sörjde ett jobb jag inte fick
 
7. spenderade en halv dag i en ickecentral del av edinburgh
 
 
 
 
8. var på christmas dinner med kommittén för women in business! var så kul att få lära känna alla lite bättre, det är en supertrevlig och kul grupp människor. efter middan gick vi till bourbon, dansade i ett par timmar och lyckades få inte mindre än två snubbar utslängda. 
 
9. tog kort på diverse gatuhörn pga är fortfarande lite nykär i denna stad jag bor i.
 
10. vaknade upp till en brinnande soluppgång igår morse. älskar när jag vaknar i exakt rätt tidpunkt för att skåda detta, det varar bara ett par minuter. 
 
 
11. åt högst studentig middag i form av pasta med ost och ketchup. använde elementet som bord för extra studentvänlighet. det håller mitt te varmt dubbelt så länge. pro tip guys <3
 
12. var på lägenhetsvisning inför nästa år och gick genom the meadows i strålande solsken och tänkte att åh, det är vinter nu men jag har fortfarande sommarfeeling i hjärtat? det kombinerat med ett orimligt lussekatts-sug såklart. 
 

Daniella

bodde i morningside när jag bodde där, så fint!

Meg

Wow, verkligen fina bilder på Edinburgh! Julbelysningen och marknaden ser ju sååå fin ut.

Svar: Åh tack så mycket!
jore