en lista en måndag

Listor och summeringar

 
side note: älskar sånnahär listor där jag leker att jag intervjuar mig själv!! imaginatory fame liksom. ni är välkomna att låtsas att jag är en cool person med, så kanske listan blir lite roligare för er att läsa. :-) tror den är delvis snodd från Sandra men minns inte riktigt. 
 
vad är det bästa med måndagar? 
nytt uppslag i kalendern! som man förhoppningsvis inte fuckar upp det första man gör genom att till exempel skriva in saker på fel datum, råka smeta ut bläcket eller skriva snett. mvh kalenderpedant. denna veckan är det dock extra kul pga jag ska försöka mig på något som låter så pretentiöst som bullet journaling. ska nog berätta vad jag tycker om'et när jag gett det någon vecka eller två. 
 
tre filmer du gärna ser om och om igen?
10 things I hate about you pga cheeeeesy + heath ledger & julia stiles</33

 Rat Race pga it's a raaaace!!! it's a race!!!! alltså jätterolig verkligen

She's the man pga film jag gillade när jag var liten

 
 
en låt som du gärna gråter till?
de som känner mig vet att jag inte har särskilt lätt för att gråta till filmer/böcker/låtar men you raise me up får på något magiskt sätt mina tårkanaler att öppnas varenda jäkla gång. 
 
bästa grönsaken?
avokado! krämigt, gott, nyttigt dvs. allt jag vill ha i en grönsak.  (denna klassikern får mig alltid skratta förresten, så jag hoppas verkligen att ni inte missat)
 
vad var det senaste du handlade?
tänkte säga bläckpatron till min bästa penna men reality hit me och jag insåg att det senaste jag handlade som vanligt var mat. en halvtorr (men nödvändig pga behövde utnyttja kaféets sittplatser) chokladboll på johans. 
 
har du vunnit en prispokal någon gång?
nää. är dålig på att vinna saker. har endast medaljer (för deltagande) från typ blodomloppet och vårruset, diverse diplom samt en rosett från en clear round-tävling på ett ridläger jag var på typ tvåtusenelva. 
 
 
fyra städer du bott i?
hmm. har bara bott i tre: kaunas, höllviken och tenhult. vill bo i fler!
 
det senaste du skrattade åt? 
när min lillebror kom in i rummet och frågade vad hunden hade på sin nos, varpå jag *inspekterade* fläckarna genom den erkända metoden peta->lukta på finger och det visade sig vara kaffe? bra jobbat zorro!!
 
fyra saker du ser fram emot?
➊ när imorgon är över. har en presentation imorgon och att prata inför folk (som dessutom bedömer en) står inte på listan över mina favoritaktiviteter. 

➋ värme!!! har troget kollat väderprognoserna varje morgon (har jag nämnt att jag är väderberoende?) för att se om temperaturerna tänker gå upp och idag hände det! veckans väderprognoser säger att det ska bli uppemot arton plusgrader och sol och det finns få saker som gör mig gladare.

➌ sommarn pga kombinationen åka utomlands + umgås med vänner + jobba + skriva lite uppsats låter väldigt fin i mina öron. 

➍ morgondagens frukost. det ser jag fram emot varje kväll. 

Nastasja

Haha, håller med dig så mycket på första punkten. Hatar att behöva stryka saker i kalendern som blivit fel!

Svar: ughh visst är det jobbigt!!
joré

Linnea Aurora

ÄLSKAR att läsa listor, älskar det!!! (+ ser fram emot ditt framtida bullet journal inlägg!!)

Svar: vilken tur! ;-)
joré

Daniella 🌙

Svar: Jag började med enkla saker som redan färdiga tomatbebisplantor och chili. Chilifrön är billiga och man kan nästan inte misslyckas med det. Jag glömde alltid bort att vattna innan men satte alarm på mobilen på morgonen innan jag gick till jobbet. Efter frukost typ. :D man kan köpa små ört-kit på Ikea med! Då får man jord frön krukor och allt man behöver. Det ska jag köpa i slutet på maj och så direkt utomhus. Kostar 29 kronor för 3 olika sorters örter och grönsaker, går det inte bra då så har jag ju inte lagt en förmögenhet på frön!

Svar: åh men tack för tipsen!!
joré

ISA

åh jaaa mer listor, we love it! Relatera till att alltid längta efter frukost fö. Eller ja, mat öht ;)

Svar: hahah vad bra!! är mat livet eller är livet mat?
joré

moa

Åh, jag älskar listor - jag snor denna om det är okej! :) Kul läsning!

Svar: gör du så!
joré

Cassandra Haraldsson

Listor är ju alltid kul :D

Svar: bra att ni verkar tycka det!
joré

Maja

She´s the man kan ju vara den bästa film som någonsin gjorts! ANtagligen den filmen som jag sett flest gånger!

Svar: visst är den fantastisk!! <3
joré

Sandra

Vilken rolig lista :)

michaela

älskar listor! och relaterar till det där med att längta till frukost varje kväll, frukost är alltid livets bästa måltid.

Svar: åh visst är det! kan verkligen inte gå hemifrån utan frukost i magen.
joré

susanas.blogg.se

rolig lista! och bilden på hunden haha såå sööt

Svar: tack!
joré