höst eller vår?

Natur

 
ojoj! två inlägg på rad som handlar om vädret. är det nu jag avslöjar att min högsta dröm är (var) att bli meteorolog?? 
 
faktum är att jag provat på meteorologyrket. på universeum i göteborg för massa massa år sedan hade de ett bås med greenscreen och en skärm med rullande väderprognos. alltså fick man gå in i båset, läsa upp väderprognosen samtidigt som man skulle peka på kartan. som man inte såg. för att det bara var en stor grön skärm. japp. jag lärde mig tre saker av denna upplevelse:
(1) meteorologer pratar SJUKT snabbt. alltså tänk er som shakira sjunger i hips don't lie och så ökar ni farten med trehundra duracellkaniner. ungefär så. det förklarar ju också hur de hinner runt hela världen på de fem minuterna de har. 
(2)  de har en otrolig talang vad gäller att orientera sig på en osynlig karta. när jag försökte pekade jag tydligt och bestämt på skåne medan jag beskrev det kommande vädret i lappland. 
(3) jag ska nog inte bli meteorolog.
 
 
är det höst eller vår? vad hade meteorologen sagt?
 

Daniella 🌙

Våren börjar för mej när körsbärsträden slår ut :((

Svar: men, då får man ju vänta aslänge? :(
joré

Cassandra Haraldsson

Hoppas du får en härlig helg!

Svar: tack detsamma!
joré

linnea

vilka otroligt vackra bilder ???? sååååå jävla fina!!!

Svar: men taack!!!!! <334
joré

Linnea Aurora

MEN fatta sweet det skulle vara om du dykte upp i tv-rutan som meteorlog??? Skulle kolla varje sändning (iallafall de första 10 gångerna..............) bara för att stödja dig i dina väderdrömmar!?

Svar: haha!! skulle förvandla nyheterna till ett humorprogram. tack för stödet!!! <33 kanske vågar jag satsa..........
joré

Ruth | HungryHeart.se

Wow, vilka fina bilder du tar!!
Jag är också så fascinerad över hur TV-meteorologer lyckas peka rätt på en karta som inte syns. Dessutom brukar de inte alltid ens titta på själva greenscreenen utan har ansiktet vänt mot kameran, babblar ultrasnabbt och likt förbaskat är handen på rätt ställe på kartan.

Svar: tack snälla!! jamen ellerhur! är det talang? eller hur lär man sig? blir man utbildad i detta?
joré

Mikaela

Woow första bilden är helt magisk!

Svar: taack!! :)
joré