kultur-borås

Resor

 
igår hade jag ledigt så jag, mamma och lillebror tog oss en tur till borås
 
 
först gick vi på abecita konstmuseum. de hade mycket foto och hon i receptionen var supergullig
 
 
glatt humör tjoho!! lediga dagar är guld
 
 
sen åt vi lunch på café viskan och det var både gott och mysigt
 
 
var mkt nöjd med tak över uteserveringen för helt plötsligt  ö s t e  det ned
 
 
efter lunchen gömde vi oss inomhus från regnet på fashion center. besöksvärt ställe!! dock var en del sommarstängt 
 
 
bästa skyltdockorna posade helt perfekt, tack för det
 
 
när vi gick ut var det soligt igen. ja varför inte
 
 
mer konst. vaRFÖR är inte jönköping så kulturigt undrar jag?? visst vi har typ spira och länsmuseet men de känns både outnyttjade och ouppdaterade? eller så är man kanske hemmablind, jag vet inte.  undrar om boråsare åker till jönkan över en dag...
 
 

Daniella 🌙

Jag gjorde det när jag bodde i Borås!

Svar: hahah jaså! där ser man
joré

Nastasja

Haha har bott i Borås ett par år nu, 5 minuter från Abecita nu dessutom. Aldrig varit där. Tycker staden är lite grå, men mest vädret I guess ;) måste till Jönkan mer!

Svar: men! gå dit!!! kan lova att vädret i jönkan knappt är bättre, eller ja, förutom denna veckan...
joré

Sandra Leone

Fy vilken tur att ni hade tak över er!

Svar: haha, ja!! alla som var ute på gatan utanför sprang in på serveringen. tur att det inte höll i sig!
joré