ett djungelfynd

Resor

 
häromdagen, mitt ute i vildmarken (typ) hittade jag en bok. den var stödd mot några torra trädstammar (as in the picture mina vänner, här är inget stageat, detta är en 100% genuin och äkta blogg!!) och sidorna var lite ihopklistrade av regnvatten, men den var fullt läslig, så jag tog med den och stoppade den i den sandiga fickan på bilsätet.
 
försökte läsa och ärligt talat var den lite halvtråkig. men jag ska nog ge den ett försök till. Bossypants av Tina Fey är det förresten, om någon inte kunde läsa på bilden. hah, detta påminde mig om min irritation när mina klasskamrater i grundskolan lyckades stava fel när de skrev av vad läraren skrivit på tavlan... hur liksom?? det står ju där, klart tydligt och rättstavat. nu i efterhand hoppas jag iallafall att jag inte uttryckte min irritation, för det är ju löjligt egentligen. och jag tycker för det mesta att man inte ska lägga sig i och värdera det man inte förstår. 
 
för övrigt har jag läst cirka mer än någonsin tidigare i mitt liv under denna resa. har läst ut totalt fyra böcker och kommit halvvägs på min femte. heja mig!!! känner hur allmänbildningen bara ökar inom mig!! eller så kanske tonårskärleksklyschor och deckare inte är så allmänbildande... funderar på att  sammanställa en lista på vad jag lärt mig av dessa böcker. hmm... ja, will do. 
 

Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

vilken pärla

Svar: haha, ja, det var kul att hitta!
joré

Lund Johanna

Haha, men gud så sjukt. Måste ju läsas för att. Och har du tur kanske den som lämnade den där har skrivit något hemligt meddelande eller ett värdsomvälvande citat på någon om siderna som kommer förändra ditt liv och göra dig till en ny Ghandi - eller nåt.

Jag kan förövrigt skriva under på det där med deckare och sånt. Det enda jag läser. Det bästa ju. Och ja, jag tycker man får skryta om det och känna sig allmänbildad.

Svar: ja jag tänkte det med!!! kanske var det mitt öde att hitta denna bok? ska kämpa mig igenom den.

haha tack för att du håller med mig, känner mig alltid så... ytlig (typ) när jag läser deckare och sånt. :/<3
joré

fgodling.blogg.se

Alltså wow vilka underbara bilder!! Och vad knäppt att hitta en bok mitt ute i ingenstans? Ska bli kul att läsa om vilka böcker du har läst!

Svar: tack snälla!!! ja, jag funderar om någon lämnat den där avsiktligt eller bara tappat den?
joré

Emma Grann Fotografi

Vad kul :)

Svar: ja!
joré

Linnea

En bok i sitt naturliga habitat!!! Vänligen gör en lista!!

Svar: ahah ellerhur! den är på gång........
joré

Minna

Haha! Sjukt att hitta en bok mitt i ingenstans ! Häftigt !

Svar: ellerhur! ;D
joré