en söndag i fjorton bilder

Listor och summeringar, Vardagligheter;

 
vaknade till denhär som mamma gett mig att ta hand om. den behövde vatten så jag fick snällt gå upp och vattna för jag vägrar döda en växt till. 
 
 
lagom till halv nio dukade jag bordet för plättar, bästa söndagsfrullen <333
 
 
sen strosade jag runt hemma och *smälte maten* medan min familj klädde på sig för att åka på tennismatch. den stora bladväxten ni ser här ovan är förresten ett skott som jag tog från mormor när vi var i litauen över påsk. vill verkligen att den ska överleva och frodas hos mig och nu börjar den få rötter, så vi är på rätt väg, jag och växten!! kommer säkert uppdatera er om den. 
 
vi har ett nytt köksbord förresten. det är fint. perfekt som bakgrund för matbilder. :-)
 
 
rätt snart hamnade jag framför skrivbordet där jag satte jag mig ned och skrev en attgöra-lista för dagen (jag<3listor).
 
 
och så la jag några timmar åt att att kryssa av grejer på listan. 
 
 
jag tröttnade dock rätt snart och gick ut. 
 
 
typiskt att solen ska skina när man sitter inne och att vädret ska bli dåligt så fort man går ut, men snöa?? snacka om aprilväder :-((
 
 
å så kom familjen hem och vi åt lunch!! äta är verkligen det enda jag gör när jag är hemma. 
 
 
sen pluggade jag lite till innan jag tänkte att jag skulle ta mig ut och springa en runda. så jag böt om och kollade ut genom fönstret och då såg det ut såhär. det haglade centimeterstora isbitar i säkert tjugo minuter, innan det övergick till att snöa. 
 
 
så jag tolkade det på det enda rimliga sättet - som ett tecken från ovan - och böt ut träning mot glass och läsning istället. sen dess har jag mer eller mindre hängt i sängen till nu, så ja... det var väl min söndag det. 
 

ajlimullersandvik.blogg.se

Vilket härligt inlägg :D Och åååh, sitting bull är ju lätt bästa glassen :D

Svar: ellerhur!! strössel<3333
joré

Cassandra Haraldsson

Plättarna såg så himla goda ut!! Älskar med att göra listor :D

Svar: det var de!
joré

Svart-Stina

Hehe, hunden var ju för söt...

Veronica Wallgren

Gud så söt hund :)

Paulina

Underbara bilder! :)

Svar: tack så mycket!
joré

Ellen

Så så fina bilder! Verkar vara en himla fin söndag :D

Svar: tack! det var det :)
joré

ISA

åh vad jag gillar dessa inlägg. Men creepy eyes på vovven där, haha!

Svar: kul å höra!! hahah vadårå? det är ju mattjuvarblicken ;-D
joré

Anita

Härliga bilder :D

Svar: tackar!
joré

helenaforsmark.blogg.se

Vilka fina bilder :D

Svar: tack!
joré

jennie

grymt underbara bilder!

Svar: tack så mycket!
joré

Fröken

Vilka härliga bilder! :-)

Svar: tack snälla!
joré

Amanda

Vilken mysig söndag du verkar ha haft. Trots hagel ;) Fina bilder!

Svar: tack så mycket! :)
joré

Sharon

Så fina bilder! gillar mest den på hunden ;)

Svar: tack så mycket!!
joré

Simone

Älskar också listor - så användbara!
Härligt med pannkaksfrukost, och vilket fint köksbord!

Svar: ja ellerhur, de får en genast att känna sig *mer organiserad*. Tack!
joré

FrökenTV, bloggen om tv och film

gud vad fina bilder

Svar: tack!
joré

Pupp

Vilka vackra bilder...önskar jag kunde uttrycka mej så.

Svar: åh, tack!
joré

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Gott med plättar och söt hund :)

radhuslivet.se

Det ser ut som den perfekta söndagen! :D