grönt och ogrönt

Natur, Vardagligheter; | Taggar: grönt, växter;

 
dethär med att ta hand om växter? älskar grönt och vill egentligen göra mitt rum till en djungel (verkar mys) men jag och växter kommer verkligen inte överrens. mina jordgubbar som mormor så snällt hjälpte mig plantera förra sommaren åts i sommar upp av snigelliknande typer, växten jag fick på min födelsedag torkade ut och en annan växt som jag köpte för bara några veckor sen är redan död och begraven. 
 
men (!) denna växt (notera datumet på tweeten):
 
 
är fortfarande vid liv! heja mig! känner mig som en simsgubbe med gröna fingar som egenskap. <3
 

Hanna

åh tycker det är så himla underbart med mycket växter men är verkligen kass på att ta hand om dem</3

Svar: same!! ://
Joré

lina

Oh så fina bilder, gillar bruset i dem! Jag är likadan men nu har jag lyckats hålla 5 växter vid liv i två månader, så stolt haha,

sv: Tack så mycket!! (hemligheten är att jag har använt en skanner)

Svar: tack sån mycket!! visst är det fantastiskt när man väl lyckas :D
Joré

linah

du har så vackra bilder i din blogg!:D

Svar: tack!!
Joré

Klara

vad fina bilderna på björnbären var! och grattis till växtöverlevnaden (konstigt ord...)

Svar: haha tack!! :)
Joré

Elin

Superfina bilder ! :D Hoppas du får en riktigt härlig dag! KRAM<3

Svar: åh tack! detsamma!
Joré

MATILDA

åh fina bilder :D

Svar: tack!!
Joré

Cassandra Haraldsson

Fina bilder :)

Svar: tack! :)
Joré

Linnéa

drömmer med av att bo i en egen liten djungel och som tur var har jag ganska gröna fingrar, så jag har kommit en bit på vägen (ca10 växter i min lilla etta har jag). Hoppas det går bättre för dig och att de överlever!

SV: åh, men tack snälla!

Svar: men åh, vad mys det låter!! känns som om man blir så glad och harmonisk av växter på något sätt... <3
Joré