Gott Nytt År!

Landskap & Miljö, Vardagligheter;

 
 
Gott Nytt År såhär tre da'r i efterskott.
 
Jag är för feg för att ha nyårslöften, eller ens mål som jag vill uppnå, planer jag vill fullfölja under 2014. För chansen att det leder till besvikelse är alldeles för stor. Antingen blir jag besviken på mig själv, eller så blir jag besviken på livets gång. Kalla mig fantasilös, tråkig, deprimerande... det är så jag känner just nu. "Att sätta mål är viktigt, annars utvecklas man inte" - jo jag vet. Men just nu, just idag och just iår, säger mitt hjärta att det är bättre att inte sätta några mål alls och leva i stunden, för det skyddar mig från att bli besviken. Om jag sedan känner att jag uppnår något iår, blir nöjd med något, så tror jag inte att jag gläds mindre bara för att jag inte haft det som mål eller löfte.