tjejhelg i stockholm

Resor | Taggar: berns, blommor, fotografiska, stad, stockholm;

 
I fredags efter skolan hoppade jag på tåget för att åka till Stockholm där en tjejhelg med mamma väntade (egentligen bara en dag, men "tjejhelg" låter mycket bättre). Så i lördags köpte vi blommor och ost på hötorget, brunchade alldeles för mycket god mat på Berns Asiatiska, tog selfies i speglar, vandrade genom gamla stan, förundrades över de blommande träden och gick på Fotografiska innan vi tog tåget hem igen. 
 
Nu är det söndag och trots att jag har ett påsklov framför mig och kan gå upp när jag vill imorgon känner jag mig lite söndagsdeppig. Funderar på varför allt roligt ska ta slut så snabbt och gör mitt bästa för att ignorera berget med skolarbete som lärarna var elaka nog att ge oss över lovet.