Mina kameror

Tänkte skriva lite om min nuvarande kamera, en Samsung NX10. Jag tycker att den är jättebra, dock lite svår att förstå sig på i början men när man memorerat allt så är det faktiskt rätt enkelt. Den är superskön att hålla i och alla inställningar som man vill kunna nå snabbt har knappar som är väldigt smart och logiskt utplacerade. Amoled-skärmen visar en väldigt tydlig bild så att man enkelt kan se om bilden blev bra eller inte. Det enda jag skulle sakna till den är en såndär liten fjärrkontroll, men vet inte om man kan köpa till en sådan? Ja, just det, ska tillägga att batteritiden på kameran är helt fantastisk. Laddas på några timmar och håller hur länge som helst typ!Samsungen fick jag iallafall i somras, på min födelsedag. Med den kom ett kitobjektiv, men det berättar jag om i ett annat inlägg. 





Min gamla kamera använder jag nu ibland när jag vill ta bilder med en fjärrutlösare, för den har en sådan.
En Olympus C-770 Ultra Zoom är det. Den är också jättebra, den har hängt med ett par år nu (vet inte hur länge, men så länge jag kan minnas iaf), och den funkar fortfarande hur bra som helst, väldigt tålig är den.



Olympusen är väl något av "pensionerad" nu, använder den som sagt väldigt sällan. Lite synd kanske, det är en jättefin kamera. (:

Mer om objektiv, stativ och andra kameratillbehör i ett annat inlägg.

Hanna

Vad bra den nya designen blev, skitfin!

Elin [glasartad]

Svar: Tack så jättemycket, vilken fräck header du har! :D

Apan. c:

Yay, jag har också en kamera fast en Nikon D3100. c: