mitt (student)rum

Vardagligheter, Vem är "jag"?; | Taggar: inredning, korridorsrum, studentrum;

 
hej hörrni! för länge sedan (läs: typ ett par veckor efter att jag flyttat in) undrade någon om jag inte kunde visa mitt rum. klart jag kan! under helgen jag flyttade in hjälptes jag och mamma åt att ge rummet (som är ett av fem i en delad lägenhet med gemensamt kök) en rejäl makeover och ärligt talat tror jag inte jag hade kunnat bli mer nöjd? älskar mitt lilla tillhåll till den mån att jag tusen gånger hellre övertalar folk att komma hit istället för att hälsa på dem. 
 
låt oss kolla på några före- och efterbilder!
 
 
före.  obs att detta är mitt i värsta flytta-in stöket men ni ser ju utgångsläget: ganska kalt, total omöjligt att ommöblera, salladsgröna (ursäkta men vems usla idé var detta?) pinboards men också bred säng, helt okej planlösning och ett hyfsat stort fönster med fin utsikt.  
 
 
efter.  vi köpte tyg på ikea och klädde om anslagstavlorna vilket förmodligen utgjorde den största skillnaden. fyllde också rummet med diverse medhavda och nyinköpta prylar och förvaringslådor. har inte jättemycket att lägga i lådorna än så länge men misstänker att det kommer fyllas på så småningom. täckte anslagstavlorna med bilder som jag hann framkalla innan jag åkte hemifrån pga mycket mer hemtrevligt så ju + faktiskt kul att visa för folk när de kommer på besök. 
 
 
efter.  tycker det är viktigt med ett skrivbord som jag faktiskt vill sitta vid pga spenderar ju i princip all pluggtid jag inte spenderar i bibblan här. önskar detta vore större för jag gillar att breda ut mig när jag pluggar men använder sängen bredvid som extra yta när det behövs så det funkar. 
 
 
före.  kan inte längre begripa hur jag fick plats i en 90cm bred säng och vill inte tänka på nästa år då jag förmodligen kommer behöva gå tillbaka till en sådan. dessutom är hela ytan under sängen förvaring vilket är super pga innebär att de tre resväskorna som blev kvar får plats. 
 
 
efter.  såhär ser det ut nu! tog med mina favvokuddfodral och mina två minikrukor med bokstäver på (som just nu fungerar som myntförvaring haha) hemifrån. från dethär perspektivet ser ni förresten också resten av golvytan. det är i princip en kort liten hall och till höger bakom sängen finns en garderob och dörren in till mitt lilla badrum.
 
 
 
behöver uppsöka en växtaffär asap men den enda jag hittade säljer i princip bara kaktusar? om någon känner till en bra, inte för dyr affär som säljer rumsväxter, tell me! de två högt oklara växterna ovanför sängen plockade jag åt mig från gratislådan på stranden för några veckor sedan och de lever ännu trots att jag inte har något att plantera dem i.
 
 
I declare room tour concluded!!! 
 
 
idag har jag haft en alldeles förträfflig lördag förmiddag  - har tagit mig en lång dusch, vikt tvätt, bäddat rent, gått på promenad i solen (och gått vilse och hittat rätt igen), plockat blommor, lagat omelett till lunch (och gjort en mental note om att köpa mer toast och ägg), sett ett avsnitt stranger things och grattat min lillebror till ännu en tennisvinst. ibland (typ idag) är jag extremt flitig med att dokumentera allt sådant på instagram's stories så om ni mot förmodan är intresserade och inte följer mig än kan ni börja göra det här eller bara söka på jdfoto
 
nu ska jag göra mig ytterliggare en kopp te, förflytta mig från sängen till skrivbordet och ta tag i lite läsning till nästa sociologiuppsats som väntar på att skrivas.
 
puss hörs snart!!

Linnea Aurora

FINT!! Titta på Homesense samt M&S efter blommor om du inte har gjort det innan! Brukar alltid se det där!

Svar: Hiho tack!! Ooh ska göra, tack för tips!! 🌺❤️
jore

Celine

Men wow så fint du fått till det i ditt rum! Hos mig är det bara kaos :/ haha!

Svar: haha åh tack!!!
jore

Danni

M&s och homesense har massor och så finns det ett Ikea i Straigton, ta x62 från north bridge och hoppa av vid asda!! Kostar samma som vanlig biljett i stan.

Vill du ses i feb? Tänkte åka en helg till edi när jag fyller 25 :3

Svar: håh!!! tack för tipsen! och ja ofc!!!
jore

fridaslife.blogg.se

Riktigt snyggt och fräsht blev det!!

Svar: Åh men tack!!
jore