me n' the revived tastebuds

Vardagligheter

 
godmorgon vänner. idag är det en stor dag för idag är det cirka fjärde dagen i rad jag äter jordgubbar med mjölk till frukost men första dagen jag känner smaken. brukade skratta så åt de som blev sjuka/förkylda på sommaren (pga haha, hur lyckas man ens) men jag antar att karma got her way. har mått skit i snart en vecka. förväntar mig krya på dig-kort från er på posten. 
 
annars då? försöker ta mig ut ur huset så mycket jag kan. när jag inte lyckas läser jag bok. jag gav upp på dick  (kanske tillfälligt, kanske för alltid) för den var så oumbärligt tråkig, och är nu istället inne på de sista sidorna av me and earl and the dying girl. jag har hört filmen hypeas lite, men boken är ärligt talat sådär. läser den också med johanna som en bokklubb-thingy och vi är eniga i att denna är helt okej men inte mycket mer. lite för mycket self-pity (något jag själv utövar ytterst väl men har svårt att smälta hos andra, speciellt i bokform och på varannan sida)  och för platt handling. karaktärerna är intressanta, men det verkar som att det inte blir något mer av det än ett lågmält higschooldrama. funderar på att ge den till min lillebror, är nog mer rätt vad gäller målgrupp. 
 
planer för dagen i listform: 
 

⋑ bli frisk 

⋑ läsa ut nämnda bok

⋑ plantera om en ny växt

⋑ träffa bästa carro (!!!)

⋑ ta hostmedicin som jag mår illa av gånger tre