varning: fuktigt inlägg

Vardagligheter

 
Det REGNar utanför fönstret mest hela tiden. Det regnar på mig också, när jag traskar runt staden och lämnar in mitt CV bakom varenda skyltfönster med 'staff wanted'-lapp. Trots min bästa regnjacka och gummistövlar blir mina byxor så blöta att de klistrar sig fast vid benen, och när jag kommer hem och drar av mig dem är huden under alldeles röd. 
 
 
 
Så jag tittar tillbaka. På bilder från Woodland till exempel, en lördag tidigare i maj då vi satte oss på en buss mitt ut till ingenstans (läs: vogrie country park) för att glida runt i skogen och trängas med andra välsinnade och glada på dansgolv (läs: ojämna gräsplaner och skogsmark) under bar himmel i cirka nio timmar. Enligt prognosen skulle det ha regnat den dagen också, men vi fick mest sol. 
 
 
 
 
 
 
Och på bilder från när vi tog paus i tentaplugget och google maps-ade oss till en lekplats i närheten. Man kan bli glad av att få gunga lite även som tjugo-snart TJUGOETT-åring, vill jag påminna er om. Prova själva. 
 
 
 
Och från när Erin köpte LIDL-prosecco efter att ha skrivit sin sista tenta!!! Fira allt som firas kan tycker jag. 
 
 
 
Jag tittar tillbaka i mina dagboksanteckningar på vad jag skrev bara en halv månad sedan och konstaterar att saker är som saker nog borde vara. Om mina känslor kunde måttas in på en såndär tillväxtkurva med längd och vikt på axlarna, en såndär som skolsjuksköterskan lekte med när man gick i grundskolan ni vet, så skulle utlåtandet bli: "det ser bra ut dethär. du följer tillväxtkurvan precis som väntat". 
 
 
 
 
 
 
Jag saknar Thea fast jag vinkade av henne alldeles nyss. Vill att hon ska dansa på mitt köksbord igen. Egentligen vill jag väl att hela köket ska vara fullt av vänner och bekanta. Det skaver att tänka på att denna tid har passerat: aldrig igen kommer mitt liv vara discolampor och spilld gin i just detta kök.
 
 
 
Glada gummor köper glass från glassbil. Jag köper avokados, tre för ett pund från den lilla grönsaksaffären av typen där ens pappa skulle säga: använd inte kort här ta ut pengar istället. Är just nu i en period då allt jag vill äta är mosad avokado + sriracha eller leverpastej och gurka på knäckebröd, trots att jag har två matlådor med kycklingwok från förra veckan i kylskåpet. Och en låda med kolakaks-deg.  
 
 
 
 
 
Jag funderar på snubben jag hänger med just nu, han är så fin mot mig. Önskar inget hellre än att bli tagen med storm och få falla och känna mig sådär tyngdlös som jag vet är möjligt, men det är som att mina gummistövlar är fastgjutna mitt i en grund pöl av smutsigt regnvatten. Av ren bekvämlighet och egoism säger jag ingenting. Han är inte ens typen att läsa min blogg. 
 
 
 
Istället flyr jag hans lägenhet så snart vi vaknat och skyndar hem för att göra prick ingenting med min Edinburgh-familj. 
 
 
 
Och Jojo Siwa (tydligen en känd youtuber) i real size cardboard cut-out, som de hämtat hem från någon som gav bort henne i den lokala facebook-gruppen. Vår bästa grej just nu är att ställa henne framför varandras sovrumsdörrar om kvällen så att man får sig en överraskning det första man gör på morgonen. 
 
 
 
Tidigare idag åt vi pizza och promenerade runt i ett av universitetets bibliotek som vi aldrig tidigare besökt. Det var så varmt och kvavt i luften, som om det stundade åskoväder. 
 
 
 
Än så länge har vi bara fått mera regn. Snälla juni, kan iallafall du ta mig med storm? 
 
 
 

Celine

Du beskrev just mitt liv i de första meningarna! Är så otroligt less på detta regn (och jobbsökande just nu!)

- Tänkte att det blir enklast att svara här på kommentaren hihi! Jag är i Edinburgh till 25e juni och sen kommer jag mest troligt tillbaka i slutet av juli/början av augusti! Vill du ses någon dag och ta det där fikat som vi aldrig hann med tidigare?

Svar: men ja ellerhur:( Ja det tycker jag att vi ska göra!
jore