ett inlägg med EMFAS

Vardagligheter

 
För en vecka sedan exakt sa vi hejdå till Felicia med allt som är (var?) typiskt en utgång hos oss: förfest i köket, ylande till Madonna's Like a Prayer och Hej Monica med Nic & The Family, igenkännande nickar av säkerhetsvakterna utanför Sneaky's och tjafs inne på klubbtoaletten. Dagen efter vinkade av henne på tågstationen och tog en runda på stan. Inne i en affär råkade jag höra butiksbiträdet säga i sin lilla walkie-talkie att "those three girls look a bit dodgy", varpå vi insåg att vi kanske såg lite för slitna ut för faktiska stan och drog oss mot the Meadows. Där var det festival och bakluckeloppis och jag kom hem med en TRÄSTOL (för 30p!!!), en tallrik, ett armband och en väska. Ni får se så småningom.
 
 
 
 
 
I tisdags smsade Gordon och frågade om jag ville hänga med honom - det ville jag. Han lånade cockerspanieln Elvis från kafét han är stammis på så vi hängde i The Meadows och åt helt FANTASTISK glass (jag åt sorbet med smak av äpple och timjan!!). Vill aldrig slösa pengar på glass sämre än denna igen. Finnes i en liten kiosk på Grassmarket om någon undrar. 
 
I onsdags öste det ner hela dagen. Jag gick på arbetsintervju i en liten smyckesbutik och sprang ett par andra ärenden i regnet. Skrev och skickade bland annat brev till mormor, och häromdagen fick jag ett glatt sms om att hon fått och läst det. <3
 
 
 
I torsdags var den första soliga dagen på VECKOR och den ville jag, Lucy och Erin ta vara på. Tur att man då bor i Edinburgh, där en sandstrand bara är en tjugofem minuters bussresa bort. 
 
 
 
 
Vi byggde sandslott, plockade snäckor, läste böcker, lyssnade på musik, BADADE I HAVET (skriver detta i caps p.g.a det var cirka sexton grader i luften:)), spanade på roliga människor på stranden och klappade golden retriever-valpar. 
 
 
 
 
 
På kvällen hade både Lucy och Emily lämnat oss så då hade jag och Erin huset för oss själva. Vi ville ha ett projekt så vi hittade på ett. På fredagen gick vi och köpte guldfärg och fiskelina och smyckes på en pysselaffär och gick hem och målade snäckor. I lördags köpte vi öronhänge-ringar och små miniringar att fästa dem på och idag köpte vi lim och pysslade ihop dem till smycken!!! slutresultatet får ni se i ett annat inlägg men jag tycker det blev supergulligt. + på att det har resulterat i att vi nu har STENKOLL på pysselaffärer i Edinburgh. 
 
 
 
Och så idag då. Idag har jag gått upp tidigare än jag gjort på EVIGHETER för att jobba på universitetets Open Day. Det var både jobbigt, kallt och långtråkigt men nu äre gjort och pengarna som kommer ramla in på kontot till följd av det behövs. Min kompis Jack svängde förbi och överraskade mig OCH tog en bild. Dessutom har han nyligen (inspirerad av mig?) startat sin egen blogg: länk här. Tycker ni ska läsa för han är jättefyndig och smart och ROLIG. Och för att han har tagit bilden på mig ovan, tack så mycket. 
 
 

Linnea

Åh, jag blir så sugen på att flytta utomlands när du postar såna här inlägg <3

Svar: nämen!!!
jore