en efter-jobbet utflykt

Vardagligheter

 
Igår efter jobbet blev jag upplockad från tågstationen av en tjoande och vinkade familj. Mamma hade planerat utflyktsrutt och gjort picknick och i bagageutrymmet låg filt och myggsprej och två extra tröjor till mig. 
 
 
 
Vi skulle hit! Till Bottnaryds kyrka. Från den stora röda pelaren går en liten vandringsled som heter Pärlstigen och den skulle vi gå, var det bestämt. 
 
 
 
 
 
Det började med att vi genade genom någons trädgård pga oförmögna att följa skyltar. Men ingen var ute trots att kvällssolen gjorde naturen så fin som den bara kan bli och vi slapp förbi utan utskällning. 
 
 
 
 
 
Så himla mysig stig som leder över en liten röd bro in på en ö i sjön. 
 
 
 
 
 
När vi hittat ett bra ställe dukade vi fram picknick. Våfflor med sylt och kycklingwraps och lemonad och körsbärskriek!!! <3 Sen åt vi medan jag berättade om kul saker som hänt på jobbet (till exempel det faktum att jag gick in i en lampa med huvudet före framför en hel affär full med kunder) och kollade på en litauisk simmare som simmade ett viktigt lopp (märks det hur insatt jag är?) via live-tv på pappas mobil. 
 
 
 
Sen började myggen bita och solen gömma sig bakom träden så då plockade vi ihop och gick Pärlstigen tillbaka till där vi parkerat bilen. Sådanahär mini-utflykter med familjen gör mig så himla familjekär!!! Det är detta jag saknar när jag är i Edinburgh.
 
 
 

Saga

Åh så vackert! Himla bra med utflykter, behöver mer sånt i mitt liv!

Svar: Tack! Jaaa, det behöver alla!!! :)
jore