recently i've

Vardagligheter

 
okej, så jag må inte ha tittat in här på en vecka eller så, men jag har lapat kvällsol efter heldagsjobb och skickat iväg brev
 
 
ätit risgrynsgröt till frukost i sommarsolen och läst tidningen högt för de äldre på jobbet
 
 
jag har promenerat till sjön och tillbaka i pyjamasbyxor och med mitt bästa telefonsällskap
 
 
ätit ostmackor och tittat på serier och tänkt att hjälp detta ger mig egentligen ingenting värdefullt men sen strukit de tankarna för att jag insett att de är rätt värdelösa de med
 
 
och varit på utflykter men de får ni höra mer om en annan dag
 
 
jag har ätit rostbröd med hemgjord pesto och bär med mjölk och förstört lite av det goda med att grubbla på vilka människor i mitt liv jag borde lägga tid på
 
 
haft några superfina kvällar på stranden, pratar framtid med mina bästa människor, släppt in skalbaggar i chipspåsar och lånat grill bara för att värma grillost 
 
 
och beundrat blommor som böjer sig åt olika håll och försökt att få tiden att böja sig med, för den löper hänsynslöst på sitt raka spår och det gör mig ledsen då och då

partner in crème

bebe!! som alltid så himla fint skrivet. och ja, jag håller med dig. vart tar tiden vägen? det är ca tre veckor kvar tills skolan börjar och allt jag känner är: hjälp, jag har så mycket jag vill och borde göra. framförallt vill. för jag vill hinna ha fler sena västerstranden-kvällar, gå långa promenader, äta glass och ha kul. hinna plugga träna skriva andas leva, ligga på en gräsmatta och bara titta upp uppåt. blir framförallt så frustrerad på mig själv när jag spenderar mer tid med att tänka på vad jag vill än att faktiskt göra det. och nu fick du ett mini-samtal i en kommentar haha, men puss.

Svar: love!!<333 dina mini-samtal är de bästa kommentarerna.
joré