gunillaberg

Resor

 
När jag var hemma i Sverige för några veckor sedan hade mamma solklara planer på vad vi skulle göra. Loppis och Vandalorum på lördagen som jag redan berättat om, och Gunillaberg på söndagen. Känner mig aldrig så älskad som när folk har gjort planer för vad vi ska göra ihop, blir varm i hjärtat av bara tanken. 
 
 
 
Gunillaberg (länk) är den danska konstnärens Tage Andersens herrgård i Sverige. Vi träffade självaste Tage när vi traskade över den leriga gårdsvägen från parkeringen och han pekade oss i riktning mot orangeriet där kameliorna blommade för fullt. 
 
 
 
 
Blir så glad av blommor!!! Liv!!! Vår!!! Den senaste veckan har varit stressig deluxe och att se tillbaka på dehär bilderna lyfter lite av vikten från mina axlar. 
 
 
 
 
 
Hej mamma jag saknar dig redan
 
 
 
 
 
 
Vidare från Orangeriet gick vi mot själva huvudbyggnaden som inte såg särskilt märkvärdig ut utifrån...
 
 
 
men inifrån!!! Som ett enda stort konstverk av blommor och betong och former och färger och hårt och mjukt och mörkt och ljust och runt och kantigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det stod prislappar lite här och var med summor jag kanske aldrig kommer ha råd med men det var också en upplevelse att bara få gå runt och inspireras. 
 
 
 
 
Och dricka kaffe med riktig grädde i och äta en himla god kanelkrans.
 
 
 
Jag hann också säga hej till Tages två taxar!!! Gud vad jag älskar djur alltså. Det fanns också en hel lada full med får och lamm som jag tvingade mamma att stanna i lite längre än hon ville. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hejdå från fåret Shaun!!! Rekommenderar er verkligen att besöka Gunillaberg - om det var såhär fint en superslaskig och grå söndag i februari är det säkert helt fantastiskt i mitten av sommaren. Om än kanske lite mer fullt med folk. 
 
 
 

Alicia Sivert

Men wooow!! Vilket ställe! Blir exalterad över allt (inte minst fåren, älskar dina porträtt av dem!) och sparar detta inlägg för framtida resmål!

Svar: Ja mycket fint!!! Kul att tipset uppskattas :)
jore

nina

alltså magiska bilder! känner att jag borde resa mer inom sverige och upptäcka såna här pärlor!!

Svar: Tack fina! Jaa, håller absolut med :)
jore