tillbaks

Vardagligheter

 
Tillbaks i staden där det händer hörrni!!! Landade sent i fredags efter en resa som gått ovanligt smooth (exempel: min check in-resväska vägde 4.5kg mer än jag betalat för men kvinnan bakom disken sa inte ett ord; pappa köpte chili cheese åt mig innan mitt flyg; jag hann gå av planet, gå genom passkontrollen, plocka upp min väska och ta mig till bussen inom cirka 15 minuter från att hjulen nuddade landningsbanan, och hann därmed med tidigast möjliga buss). Tänker att flera er måste ha hållt tummarna för mig som jag bad om i detta inlägg (länk)  för sådan tur har jag sällan? TaCK!!!
 
 
Innan jag åkte från Sverige (alltså, samma morgon!) hann jag med ett besök hos min frisör! Tycker hon är prima p.g.a. lyssnar på allt jag har att berätta, ger mig godis OCH fixar alltid mitt hår som jag vill!  Tror aldrig jag gått från henne ens det minsta missnöjd?  Denna gången blev håret iallafall lite ljusare och lite kortare och det känns högst bra.  
 
 
 
 
Nu har jag ju ändå varit hemma (läs: här, i Edinburgh) hela helgen. Har hunnit med typ 3 filmkvällar med Emily (tanken var att vi skulle gått ut i lördags men det kändes sådär just då så vi skippade det), att storhandla både basvaror och grönsaker, packa upp min resväska (ett projekt, sannerligen) och hänga upp min kalender som jag fick gratis i ett köpcenter i Okinawa. 
 
 
 
Också hunnit träffa en människa jag aldrig träffat förut, gått upp för Calton hill och snubblat på en del av en jättefin serie konstinstallationer som finns i Edinburgh just nu (länk)! Hoppas jag hinner gå och se någon mer del av den, tyckte det var jättefint och inspirerande. 
 
 
 
På tal om inspirerande så införskaffade en sånhär liten smart trådlös mobilladdare i Japan med visionen om att den skulle få mig att lägga ifrån mig mobilen mer så att jag slösar mindre tid på den hemma (den måste ju laddas någon gång!), vara mindre benägen att scrolla på den i sängen om kvällarna och behöva *gå upp ur sängen* för att stänga av alarmet på morgonen, så jag kommer upp snabbare och inte ligger och kollar sociala medier i en timme. Hittills har detta verkligen funkat sådär, hehe. Hoppas på bättre lycka (läs: självdisciplin) nu när terminen drar igång och jag faktiskt har måsten att gå till om dagarna.
 
Tog också med mig cirka halva Östkinesiska havet hem, som ni ser. Hoppsan, som det kan gå. 
 
 
 
 
 
Igår *skulle* jag börjat uni men råkade ha noll föreläsningar på schemat, bara ett balplaneringsmöte som även det blev inställt. Dock behövde jag få tag i någon som kunde skriva på ett papper och skriva ut några formulär, plus planera lite Women in Business-grejer, så jag lyckades fylla merparten av dagen ändå. Sen mötte jag upp min kompis Gordon för middag. Idag börjar det på riktigt!!! Gud har verkligen hopp inför denhär terminen, hoppas den inte gör mig besviken. 
 
 
 

Alicia Sivert

Alltså sån PEPP! Urfin kalender! Helt makalöst magiska strandfynd som gör mig grön av avund och fett inspirerad i samma ögonblick! Och bautafint hår!

Svar: Tack fina! <3
jore