tänkt på över en typiskt millennial avocado toast

Vardagligheter, Ätbart;

 
Äter min sista rediga frukost i lägenheten jag ska lämna imorgon morgon. Gwyn städar sin del av köket, Emily sitter i soffan mitt emot mig. När jag kommer tillbaka till Edinburgh i höst kommer jag bo på andra sidan stan. Det känns både kul och sorgligt på samma gång. Kul, för lägenheten kommer inte längre vara ett standardiserat studentboende med gröna fejkskinnsoffor och skrikande anslagstavlor, för jag kommer bo närmare alla mina vänner här i stan. Sorgligt, för att havet kommer vara längre bort, sorgligt för jag har verkligen blivit kär i dehär kvarteren, lärt mig gatorna utantill.
 
 
 
 
Tänk att detta är livet. Man flyttar, man odlar fram dendär känslan av hemma, man blir lite kär. Sen rycks man upp och kastas om landar på en ny plats. Får nya gator att lära känna, nya säkra hem från klubben-vägar att nöta in. Nya mataffärer att handla på, nya postkontor att bli stammis på. Fy vad kul det är ändå, livet?
 

Saga

Har gått mycket i samma tankar på sista tiden!! Speciell känsla att flytta och boa in sig på nya platser, samtidigt så himla lärorikt!

Svar: Ah kul! Visst är det? <3
jore