bt murrayfield och ännu en vecka

 
 
Hej vänner! När jag börjar skriva detta inlägg är det söndag igen. Söndagsmasken är på. Söndagsdonutsen, kassa sådana från Tescos reahylla gottar sig i magen. Vi ska kolla på saker som hänt och känts i veckan som varit. Utan någon som helst inbördes ordning pga allt är scrambled eggs i min hjärna ändå. 
 
→  Jag har gått på fler promenader än någonsin!!! Skönt. Det har luktat vår ute och varit mestadels fint väder. Har upptäckt nya gallerior och torg som jag inte visste fanns. Får skriva ihop ett tipsinlägg om sånt jag hittat som jag inte sett att andra tipsat om. 

→ Jag har varit på en superspännande föreläsning via Edinburgh University Women in Business. Som dessutom kompletterat det jag läst om karriärsutveckling i min HR-kurs på ett himla bra sätt? Ni vet när saker man lärt sig bara går ihop? Tycker om den känslan massvis.

→ Jag har provat en ny bar. Den heter The Jazz bar, ligger mitt i centrum och bjuder på livemusik nästan varje kväll. Dit går jag säkert tillbaks. 

→ Jag har mött upp en vän som jag inte sett på månader (fast vi bor i samma stad och går på samma uni och har varit i princip lediga i tre veckor i sträck). Vi pratade lärarstrikes och sommarplaner och jag åt scones som var så mättande att jag glömde äta middag. 

 

 
 
→ Jag har firat en annan väns födelsedag! Har bekantat mig med en drös nya människor och haft en hel incident-fri kväll ute. Tycker det är så kul hur lätt det är att bli bekant med folk på uni? Nästintill alla vill prata, utbyta kontaktuppgifter (även om detta är användarnamn på sociala medier) och säga "jamen vi borde ses och ta en fika någon gång snart!" (sen om det blir av eller inte är ju en annan grej). Är det så hela (resten av) livet? Är det bara jag som kommer från en småstad där alla känner alla och folk har "nog med vänner" som inte är van vid denna sortens öppenhet? 

→ Detta relaterar eventuellt till föregående punkt men har insett att jag är usel på att komma ihåg namn? Minns dem i cirka en kvart och sen poff borta. Måste verkligen öva på detta. Min flatmate Erin är grym på sånt. Hon minns ålder, adress, antal husdjur och skostorlek på folk jag nämnt när jag själv glömt bort vad de heter. 

→ Jag har varit och intervjuat en man som jobbar för Scottish Rugby och fått mig en privat rundtur kring Murrayfield, Skottlands största rugbystadium. Tycker dessvärre att rugby är urtråkigt att kolla på (det. går. så. sakta. ingenting. händer. ju.) men det var spännande att få se en så stor arena helt tom? Plus att vi prickade in vårens hitills finaste dag att åka dit på. Det var så varmt att jag var tvungen att ta av mig jackan? 

 
 
 → Jag har varit glad. Tror det har med vårkänslorna att göra, men har helt enkelt känt mig nöjd och lugn och tillfreds. Pratade om detta med Emily häromdan, hur vi varit innerligt lyckliga de senaste dagarna, trots att inget särskilt har hänt.
 
 → Betalat min hyra och insett att hehe, jag borde nog se över matbudgeten lite. Äter som en tvåbarnsfamilj? Sorgligt att man ska äta upp sina pengar, finns ju skojigare saker att lägga dem på än föda (eller?). 
 
 
När jag avslutar detta inlägg är det visst måndag. Var för trött för att knyta ihop säcken igår, så får väl göra det nu, medan jag äter min gröt. Som för övrigt blev helt fenomenal idag? Lyckat. Snart ska jag vandra iväg till min första tutorial för veckan, en jag faktiskt tycker om. En bra tutor gör så stor skillnad för diskussionen som blir. 
 
Annars är veckans planer - som vanligt - rätt odefinerade. Imorgon morgon ska jag till vårt lokala "job centre" för att skaffa mig ett national insurance number. Sen har jag ett par föreläsningar innan ännu en ledig onsdag att fylla. Borde nog sätta mig ned och skriva ihop en plan på hur jag ska plugga inför exams med tanke på att jag bara har fyra veckor på terminen kvar (!!!). Har också gett mig själv matinköpsförbud till på onsdag (minst! tror jag ska förlänga det till fredag) så ska försöka laga kreativa middagar av allt jag har i kylskåpet. Idag har jag till exempel med mig mango och kokosris till lunch. 
 
 
That's it för veckouppdateringen denna veckan hörrni. Håll koll här i etern for further updates i mitt högst händelserika liv. Eller på instagram stories, där hänger jag också en del, som ni vet. 

Lisa

Mat är en helt ok grej att lägga pengar på! Mat måste vi ju liksom ha för att leva, finns så mycket annat onödigt i alla fall jag lägger mina pengar på. Bör inte finnas någon skuld i det. Diggar dvs din inställning, haha.

Svar: Sanna ord!!! <3
jore