om den kondenserade mjölken

Resor, Ätbart;

 
Godmorgon!!! Idag bloggar jag från ett solblekt träbord på terassen gjord av lavaröda kakelplattor utanför vårt lilla airbnb-slott i Maritsa, Rhodos. Frukosten, som vi köpte av värden "Yannys" (inte Laurels) kompis George i hans gulliga mataffär på stadens enda torg är uppäten och resterna bortdukade. På kakelplattorna ligger en ensam, spilld cocoa puff-flinga kvar. 
 
 
 
En sak som jag associerar väldigt starkt till semester är kondenserad mjölk. Tror jag har letat efter, frågat om och valt mellan olika sorters kondenserad mjölk i mataffärer och kiosker av olika slag i i stort sett varje land jag besökt. Oftast kommer den i konservburk, andra gånger i något som liknar en tandkrämstub. Det är mamma och pappas go-to grej att ha i kaffet på semestern, eftersom man då slipper köpa både socker och mjölk. Själv doppade jag otaliga croissanter och lämnade smördegsflagor i många burkar kondenserad mjölk innan jag började dricka kaffe. 
 
 
 
Idag ska jag sola, läsa bok, besöka ett kloster, inhandla schampo, se på fotbollen och lyssna på minst ett sommarprat har jag tänkt. Och inte glömma solkräm. 
 
 
 
 
 
 

Rebecca Adnell

Ser underbart ut!

Svar: Det var det! :)
jore