den senaste veckan i ett virrvarr

Vardagligheter | Taggar: grekland, rhodos;

 
Igår flyttade vi till ett annat semesterhus, ett närmare havet. Flytten markerar mitten på denna resa! 7/14 dagar har nu gått och såhär har de sett ut (i icke-kronologisk ordning, heh): 
 
 
 
1. Massa poolbad!!! Älskar livet med pool. Älskar att kunna hoppa i vattnet så fort jag blir det minsta varm, älskar att bara flyta omkring och läsa bok medan solen bränner mig alldeles röd på näsan. 
 
2. Pit stops på olika kul ställen under våra dagliga utflykter. Till exempel en tvålfabrik som gör tvål av olivolja och ett museum med leksaker från många årtionden tillbaka. 
 
 
 
3. Flertalet hamnvisiter. I en hamn i en liten vik var det trettioåtta grader varmt och luften stod stilla. I en annan blåste det och fanns bänkar från vilka man kunde spana in detta som verkar både grymt kul och väldigt svårt: 
 
 
 
Lovar mig själv att jag ska testa på kitesurfing någon gång i livet. 
 
 
 
4. Har träffat så många katter! Är ju 100% inbiten hundmänniska men alla gatukatter här verkar så keliga och gosiga att jag nästan blir frälst. Nästan. 
 
5. En morgon gjorde pappa iskaffe till mig. Med sojamjölk! Blev glad. Känner i sådana tillfällen att herregud vad jag måste bli bättre på att göra gulliga saker mot mina medmänniskor utan anledning? Det är ju då man uppskattar det som mest. Lovar mig själv att jag ska göra detta också. 
 
 
 
6. Tar med min polaroidkamera som jag fick i julas på cirka varje resa men glömmer jämt att faktiskt ta med den ut när vi gör någonting p.g.a. har liksom redan mobilkameran + min vanliga kameran att fota med? Hmm. Ska ta med den på fest nästa gång istället. Tror den lämpar sig bättre där.
 
 
 
7. En av mina kollegor på sommarjobbet klagade på "semestermat". Jag är mer tvärt om. Min mamma lagar bästa maten men jag tycker ändå om att äta ute på semestern! En dag i veckan åt jag friterande mozzarellaostbollar + fetaost i ugn till lunch. Något oklar kombo av två förrätter men gUd vad jag mådde!!! Osthjärtat var mycket tillfredsställt. Restaurangen hade för övrigt också bläckfisk upphängd på tork. 
 
 
 
8. Jag hängde mig själv på tork i hängmattan vid bläckfiskarna i väntan på mina cheese balls. Skoja bara. Poseade åt mamma. Hon är stor på Facebook har jag hört. 
 
9. Efter gatukatterna är nog getter djurarten man ser mest av här på ön. De går runt lösa lite överrallt. Skön stämning ändå! 
 
 
 
10. Vattenmelon och nektariner verkar stort här. Apelsiner likaså. Granatäpplen växer på träden mitt emot den stora mataffären här i Kiotari. Fikon plockar vi från ett träd på baksidan av vårt hus och längs diverse landsvägar. Häromdagen gick jag och mamma längs en landsväg och såg en moped stå kvarlämnad vid vägkanten. "Hejhej" hälsade mopedens ägare inifrån fikonbusken på andra sidan vägen. Eller ja, på grekiska dårå. Tror jag.
 
11. Igår berättade vår airbnb-värd att det var fest i byn där hon bodde så vi åkte dit. Åt middag hos en gullig man som såg ut som Asterix från Asterix & Obelix och lyssnade sen på konserten i någon timme. Den skulle börja åtta med drog igång framåt tio. Grekerna är inte särskilt punktliga tydligen. 
 
 
12. Imorse när jag vaknat hade mamma stekt pannkakor till frukost. Älskar ju pannkakor!!! Det var så varmt ute klockan nio på morgonen att smöret smälte till flytande efter typ fem minuter på frukostbordet förresten. "Kom ihåg detta en när det blåser och regnar och är kallt i Edinburgh i höst" sa mamma. Det ska jag försöka göra. 
 
13. Ser ni bilden där jag står under två träd som bildar ett valv typ? Då vill jag också berätta att sekunden efter, när jag rörde på mig för att gå därifrån blev jag besprutad av någon sorts insekt. Kollade upp, såg ett par glänsande vingar och kände sedan någon sorts vätska stänka på mig. Oklart om jag blev kissad på eller välsignad med någon sorts helig saft men vi hoppas väl på det senare. 
 
 
Avslutar med typisk semesterbild där min lillebror pekar men helt missar poängen. Typiskt! Hejsvejs vi hörs snart igen <3
 
 

Celine

Byt liv med mig tack?! Du lever ju drömmen!

Svar: Hahah ohja!! :-)
jore

Ronja Therese

Ah vilka härliga bilder!! Och jag vet inte helt varför men tyckte sista bilden var så himla rolig, haha!

Svar: Tack så mycket! <3
jore

Saga

Ser helt underbart ut!! Älskar också pool, var så längesen jag var på en resa med pool och känner ett sting av saknad nu.

Svar: Det är det också! Visst äre härligt!! <3
jore

torres

Men vilken dröm! alltså wow 😘 sååå avis, speciellt på att det går getter på ön, vill såå ha getter hahaha 😘

Svar: Hahah nämen!!! Getterna är toppenmys.
jore

matildabergstedt.blogg.se

Jäkla drömresa! Otroligt härliga bilder och blogg.

Svar: Ja, har det superbra! Tack snälla!
jore

Emma Engsröm

Herreguud så fantastiska bilder!! <3

Svar: Tack så mycket!
jore

David och Bella

Du tar verkligen fina bilder🙂!

Svar: Tack snälla!
jore