om huvudbonader, gamla pyjamasskjortor och brinnande barn

Vardagligheter

 
Hej från en som varit en slacker sedan 1998!!! Idag (mer exakt igår men men) har jag varit 21 i en månad. Tänk, att jag aldrig varit såhär gammal och erfaren förut. Och tänk att yngre än jag är nu, blir jag aldrig igen? Dagen innan jag åkte från Sverige för denna gång råkade jag komma över en låda med gamla bilder som jag inte sett tidigare, så jag valde ut några favoriter och fotade av dem för att visa er. 
 
 
 
 
 
Se här till exempel! Jag och mamma när jag var riktigt liten och hade pottfrilla. Trodde jag var en av de få som hade tur och hade kom undan denna förfärliga frisyr men nix. Nåväl. Dendär grå västen jag har på mig verkar förresten ha varit ett basplagg i min garderob - har på mig den på flertalet bilder. 
 
 
 
 
Här har ni kärnfamiljen. Mamma har samma frisyr som ovan, så jag har förmodligen fortfarande pottfrilla. Hur som helst vill jag att ni lägger märke till tre, nej fyra saker i denna bild.
 
1. Mina stövlar. Nog för att det snöar, men varför är jag utrustad som om jag ska på någon sorts sibirisk snövandring?
 
2. Min mammas röda ormskinnsbyxor. Japp, ni har sett dem förut. På mig! De, om något, är väl ändå ett bevis för att modetrender går i cirklar.
 
3. Det faktum att min mamma håller vad som ser ut som en Nokia 6100 i handen! Kanske var det den jag sedan fick ärva som min första mobil. Och som min kompis råkade hälla sand i på stranden vilket resulterade i att den gick sönder. Ni trodde dedär Nokiorna var odödliga va? Då har ni fel. Vet ni vem som mer har fel? Jo, min mamma (hon tror fortfarande inte på att det var min kompis som tog sönder den).
 
4. Det ser ut som att det brinner i min halsduk? Varför är mina päron så chill med det? Är det för att jag alltid har varit, vad heter det,  o n   f i r e ?  
 
 
 
 
Mycket snack om mamma nu men kolla så fin hon var när hon disputerades!!! Helt otroligt att jag, om hela min världsuppfattning stämmer, sitter på hälften av dessa gener. 
 
(Förresten: när jag googlade på hur ordet 'disputera' stavas (för även om det kanske verkar så så är jag inte allvetande!) så råkade jag komma in på denna sida med titeln Hur man undviker att disputera - handledning för doktorander (länk). Kan rekommendera om ni någonsin befinner er i en sådan sits.) 
 
 
 
Och för att det ska va rättvist (skojar inte när jag säger att mina föräldrar blir sura annars) så måste jag ha med en bild på min kära pappa också. Här längst till höger, resterande tre personer har jag ingen aning om vem de är. Ser ni pyjamasen han har på sig? Den skjortan kanske ni har sett här eller på mina instagram-stories förut  - den är nämligen mitt absoluta favorit-sovplagg. Tänk att den inhandlades och användes som utklädnad på en temafest när jag bara var en liten snorunge (eller var jag ens född? när är detta från? mamma kan du berätta i kommentarerna pls)! 
 
 
 
 
 
Jag och min kusin Joana. Pottfrillan är borta, det tackar vi för. Och de randiga strumpbyxorna är på.
 
 
 
 
Den som räknar rätt på antalet olika huvudbonader jag bär i detta inlägg vinner ingenting, men jag uppmanar er att räkna ändå. Mina föräldrar måste ha varit väldigt måna om att jag inte skulle få solsting. Och dethär med att ta bilder framför blombuskar? Jo det är stort än idag har jag hört.  : - ) 
 
 
 

déa

grattis <3

älskar din mammas outfit med ormskinnsbyxorna haha

Svar: tack!!
jore