tankar sega som hösten

Vardagligheter

 
 
 
 
 
Om hösten vore en godis vore den en seg sur en. En sådan vars sura små kristaller smälter bort på två sekunder i munnen och lämnar den seg och trött och smaklös. Ungefär som jag just nu. Egentligen mår jag bra, jag är glad mest hela tiden, fyller mina dagar med sånt som jag tycker är kul mellan timmarna på biblioteket och i föreläsningssalen. Idag lyssnade jag på topplistan av drum n bass med ena hörluren i under min tråkigaste föreläsning. Man gör vad man måste (för att inte somna) ni vet. 
 
Det har ekat tomt här för att det i mångt och mycket har ekat tomt i mitt huvud. Jag har så svårt att hitta någon som helst kreativitet utöver det som uni, de föreningar jag är med i och andra saker jag ägnar mig åt kräver. Och så har jag bläddrat genom mina gamla inlägg och tänkt: jösses, jag var bättre förr. Vilka bilder jag tog! Vilka texter jag skrev. Kanske är det bara i mitt huvud, eller så är utvecklingen helt enkelt inte linjär. Jag har tänkt flera morgnar i rad - nu på sistone när jag vaknat tidigt för att klämma ut varje sekund av dygnet - att jag borde ta mig ut och fota mitt nya område en morgon innan människorna vaknar och solen går upp. Hoppas det sker någon gång snart. Annars får ni gärna säga till om det är något särskilt ni vill höra om! Det är så tråkigt när bloggen hamnar i viloläge tycker jag. 
 
Så länge är här bilder från en höst hemma i mitt lilla Tenhult. Imorgon har jag en fullproppad dag med föreläsning, jobbintervju, en tutorial, ett women in business-möte, ett företagsevent och sen något afterwork-aktigt. Ser fram emot det, tror det kan bli kul.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Meg

waaah, vilken vacker hembygd du har! helt magiskt med dimman! gillar för övrigt din godisliknelse av hösten, haha :)

Svar: Jaaa, Småland äro fint <3 Tack Meg!
jore

Hanna

Skulle jättegärna höra lite typ om sånt du önskar du hade vetat innan du flyttade hemifrån till ett nytt land och började på uni och typ sånt du tyckte var extra jobbigt? Ska nämligen själv göra ungefär samma sak som du så behöver alla tips jag kan få!! :) tycker förövrigt att din blogg är supermysig!

Svar: Åh okej jo javisst!!! Ska absolut skriva om detta. tack snälla & kram!
jore

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Ljuset i dessa bilder är magiskt!! :)

Svar: Tack så mycket!
jore