dean village med gogsno

Vardagligheter

 
I söndags stämde jag och min vän Gordon träff på Princes Street strax efter lunch. Vi hade planerat utflykt till Dean Village, ett typiskt turistställe i Edinburgh som jag ännu inte hade besökt (och inte han heller??) 
 
 
 
 
 
 
Konstaterade rätt snabbt att vi valt en ypperlig tid på året att komma hit p.g.a. kolla så fina höstiga färger?? Dock pågick det också någon sorts löparlopp i stan så vi fick emellanåt trängas med män i tighta löparbrallor och neonfärgade funktionsjackor, men äsch, man kan väl inte få allt här i livet heller. 
 
 
 
Tror bestämt att jag får lägga till detta på min visa-folk-som-kommer-och-hälsar-på-lista. + tänker att denna lilla stadsdel kommer se helt fantastiskt ut om vi får snö här i vinter.  
 
 
 
 
 
 
 
På något vis hamnade vi på en kyrkogård. Pratade om döden, om livet, om ovissheten. Om familjeelationer, om hans nyfödda brorsson och min mormor, om resmål och om saker vi önskar vore annorlunda.
 
 
 
Detta lilla hus alldeles intill kyrkogården hade lila tak och fullproppade bokhyllor innanför fönstrena. 
 
 
 
 
 
Vidare genom parken och längs med the Waters of Leith. Här är en sällsynt bild på mig när jag väntar på att folk ska gå förbi så jag kan klättra över staketet:)))))
 
 
 
Denna bilden får mig att tänka på när jag någon gång i våras, typ klockan tre en vanlig eftermiddag fick ett meddelande från Gordon som undrade om jag ville "gå och köpa bröd och mata svanarna vid Arthurs seat". Tror aldrig jag känt någon som är så löjligt barnslig i sinnet och ändå en fungerande person. Skönt att se att det funkar att aldrig växa upp.  Här kan ni förresten läsa om när jag och Gogs möttes upp i Köpenhamn en dag i somras!
 
 
 
 
 
En baksida. 
 
 
 
Resten av veckan som gått har jag spenderat på biblioteket. Har suttit bänkad på fjärde våningen med min pluggspellista på repeat och inte gått hem förrän åtta timmar passerat. Försökte se det som en arbetsvecka liksom, fem dagar gånger åtta timmar. Nu äre gjort och jag har bara en uppsats kvar att skriva denhär terminen och det känns väntat skönt! Också: nu fåre räcka med denna sporadiska uppdatering från min sida, så hörs snarare än sist! 
 
Är det något särskilt ni vill höra om får ni såklart fortfarande säga till! Puss
 
 
 

elin

Vilka bilder!<3

Svar: Tack snälla!
jore

Alicia Sivert

Alltså vilka f r u k t a n s v ä r t vackra bilder! Jag vill bara kliva in i varenda en, måla av dem, och den tredje skulle jag kunna ha som fullstor affisch på väggen. Så sagolika färger och detaljer!

Vill också tipsa för framtida vårar att ge svanarna frön istället för bröd <3

Svar: Åh tack Alicia!!! Ska lägga det på minnet! <3
jore