nedplottrat i anteckningsappen

Skrivet

Sådanahär inlägg var ju populära för några månader sedan (och innan dess?) och precis när jag tänkte göra ett själv så publicerade Johanna, min ständiga idétjuv (skyller på telepatin) ett. Men men, här kommer ett urval av det som sparats i anteckningsappen på min mobil. Ord som skrivits ned mellan 2015 och nu, lite huller om buller. 
 
Förresten. På sistone har flera av er sagt att ni tycker om hur jag skriver, att jag skriver. Har alltid tänkt att foto är mitt främsta medium, och det är det ju såklart fortfarande, men det är ändå så himla fint att höra. 
 
 
Okej let's go!!! Uppifrån och ner, vänster till höger. Först ut - ett utdrag som jag aktivt skrev ned (inte ens a case of copy-paste här alltså) ur min ekonomibok pga tyckte det var så kul att man gjort så att akronymen för de länder som påverkar euron negativt bildar ordet pigs. Därpå, en kort bussnotering om någon som gestikulerade på bussen. Fetstilt, en insikt jag kvarstår vid än idag. Lite kul dock att den anteckningen är daterad efter första dan av mina IB-exams. Nästa anteckning är från vår studentresa till Barcelona, då jag av någon anledning försökte räkna ut hur mycket sömn jag och mina kompisar fått. Det var inte mycket, men sen var inte poängen med resan att sova bort tiden heller. I november, (vilket är TRE månader sen!!! kan ni fatta) skrev jag ett litet till mina kompisar för det var för högljutt på klubben vi var för att kunna prata. 
 
I mitten av december 2016 satt jag som vanligt på 130:an till skolan en fin vinterdag och älskade livet. Någon månad senare antecknade jag ett citat som jag tyckte var fint efter att ha sett She's funny that way. En googling säger mig att originalversionen kommer från Cluny Brown, men det visste jag inte då. 
 
 
 
 
 
 
Jag skrev några rader första dagen på min studentvecka. Var förväntningsfull, lite rädd, och väldigt lycklig minns jag. Och så antecknade jag recept på banankaka som man kan göra i mikron. Himla bra när man är sötsugen. Vilket jag är typ tre gånger om dan. Från min födelsedag förra året - tillika dagen efter min studentmottagning - har jag en rad jag inte har någon förklaring för. Grät glädetårar den dan vilket inte händer så ofta. 
 
Den elfte februari i år, inte alls länge sedan alltså, var jag upprörd över min förmåga att fästa mig vid folk som inte bryr sig. Från förr finns också insikter jag antecknat, och någons youtube-favoriter som jag tyckte var viktiga att plottra ned. Och ytterliggare en bussfundering från vad jag minns som en fin vårdag. 
 
 
 
 
 
 
Längre ned i anteckningsappen finns också en utvärdering av alla Eurovision-låtar typ 2016. Vi skulle betta om topp tio-placeringar och jag tror det är rätt självklart varför jag inte vann. Favoritrad: "Frans ser nervös ut". Stackarn. En annan dag för längesedan var jag _ledsen_ deluxe och gjorde det jag är bra på: att inte berätta om det för nån. Och vet ni? Det funkar rätt bra för mig oftast. Minns på långa vägar inte vad jag sörjde just då. 
 
Den äldsta anteckningen på min nuvarande mobil är ett nedsparat fucku-finger. Tänkte att det skulle komma till användning. Det gjorde det aldrig. Men bra att ha ändå ni vet. Sen har vi en av mina favoritanteckningar - den från min studentdag. Hade grandiosa planer på att jag skulle anteckna lite då och då under dagen men det glömdes bort efter 06.56. Lite synd men äh, man kan inte dokumentera allt i livet, visst? 
 
Och sist. En tyst fråga som jag ställde till Kristina i slutet på en lektion när jag inte ville va ensam i väntan på bussen. Hon sa ja. 

johanna

mmm, du skriver så fint. och älskar att få läsa dina anteckningar. älskar dig.

Svar: tack bebz. älskar dig med!!!
jore