en onsdag i sexton kvadrater

Vardagligheter

Häromdagen funderade jag på hur det kvadratiska fotoformatet liksom förvunnit igen sedan Instagram ändrat så att man kan ha bilder i andra format. Tänker att jag kan återinviga det genom detta inlägg i "ett foto i timmen"-anda. Vi ska ta oss en titt på min lediga onsdag prick en vecka sedan! 
 
 
 
 
Skulle börja dagen klockan åtta men det råkade bli nio istället. Sånt som händer ni vet. Jag rullade iallafall ur sängen och gick de hela fem stegen till köket i pyjamas. Där mikrade jag havregrynsgröt med kokosmjölk och kokade kaffe som jag tog tillbaks in på rummet. Ställde min frukost på elementet för att den inte skulle bli kall medan jag bäddade sängen. Är jag ett geni eller? Diskutera i kommentarsfältet. Ingen annan verkade vara uppe så jag åt frukost framför datorn. Erin hade skickat mig länken till denna artikel kvällen innan så jag läste den. Den var högst tankeväckande, även om jag inte vet om jag riktigt håller med?  Älskar hur som helst när kompisar skickar mig länkar till artiklar. Och ickekompisar. Länka mig kul artiklar folk!
 
 
 
 
När kaffet var slut var det dags att sätta igång med livet och då måste man ha riktiga kläder på sig har någon (jag) sagt. Så jag klädde på mig (svart, skräll) och tog tag i plugg. Tjurade lite över hur oproduktiva mina gruppkompisar var. Ringde en myndighet jag inte ens vet namnet på, bokstaverade mitt namn och bokade tid för att skaffa ett national insurance number. Och drack hinkvis med saft. 
 
 
 
 
Några timmar senare var jag hungrig igen. Hoppsan. Gjorde tonfiskröra och värmde bakpotatis från igår. Såg klart en dokumentär jag påbörjat dagen innan på Netflix medan jag åt. Mina flatmates har fått mig att upptäcka Louis Theroux och hans dokumentärer. Han drar sig inte för att ställa provocerande frågor vilket gör dem spännande samtidigt som de är ganska lättsmälta. Tips alltså! Finns på BBC också tror jag?
 
 
 
 
Efter det kände jag att jag var trött på att sitta inne, så stoppade i hörlurarna och gick ut. Hade planerat att bara vara ute i någon timme men det blev lite längre än så. Mår så bra av att gå, att upptäcka nya stigar och bakgator. Längtar till vi flyttar av anledningen att jag då kommer ha nya områden att upptäcka. 
 
 
 
 
Träffade denna söta! Vibear med svanar, tycker de är coola. 
 
 
 
 
När jag kom hem var jag hungrig igen så jag åt mellis. En av mina flatmates sa häromdan att hon trodde att hon drack mycket te innan hon träffade mig. Hehe. Min tekonsumption har varit rätt otrolig det senaste året, ja. Vet inte varför, tycker bara det är väldigt tillfredsställande med varm dryck? Medan jag drack mitt te skrev jag ett blogginlägg och läste inför torsdagens föreläsningar. När klockan slog sex var det dags för mig att bege mig in mot stan. Passade på att ta ut mina kvistar som vissnat och hoppade på sjuan mot uni.
 
 
 
 
Jag skulle på ett women in business-event nämligen! Erin hade skrivit till mig innan och sagt att hon ville komma så jag plockade upp henne från bibblan och vi gick dit ihop. Det var en mycket intressant föreläsning av en mycket inspirerande kvinna. Passande sådär dagen innan internationella kvinnodagen. Och vilken annan dag som helst för den delen. När föreläsningen var slut var det en kvart tills bussen hemåt skulle gå. Hemma, där bussarna går en gång i timmen, hade en kvart varit ingenting. Här känns det som skitlänge. Vi promenerade till North Bridge och tog bussen därifrån. 
 
Hemma åt jag choklad till middag och gick och la mig p.g.a. trött efter en ändå lagom produktiv onsdag. 

corneliaeriksson.blogg.se

Vilket mysigt inlägg! <3 Ser ut som en bra och skön dag också, lite av varje liksom.

Svar: Tack!! <3
jore

Lina

Men ja till Louis Therouxs dokumentärer! Såg två av hans dokumentärer igår, fast på svtplay. Håller helt klart med din beskrivning av dem, spännande men hyfsat lättsmälta.

Svar: Ahh visste ej att de fanns på svt-play! Men visst är de bra! (ps. tycker det är superkul att du fortfarande tittar in här då och då! <3)
jore

CJ

Tack för kommentaren. :) Och ja, svanar är så vackra!