blizzard week genom mobilen

Vardagligheter

 
 
Halloj hej!!! liveupdatering från stugan! skojar bara. Ska snacka om förra veckan. Efter min reading week hann jag nämligen bara gå till uni i två dar, innan det pang bom blev *rEd wEaThEr wArNiNg* i landet jag bor i. Snöstorm alltså. Som ni kan se från bilderna över. Sex-sju centimeter snö max? Uni-sekreteraren skickade ut högst allvarliga mejl till alla och till och med biblioteket stängde. Bussarna slutade gå. Det snöade lite. Alla restauranger stängde. Det snöade lite till. Ha!!! sa jag och mina flatmates och ordnade filmkväll. 
 
 
 
 
Dagen därpå vaknade jag tidigast och tog på mig mammarollen. Beordrade alla UT UT UT i snön. Vi skulle ut och ta vara på! Embracea! Carpa! Jag satte på mig dubbla byxor och mitt bästa leende och bad om soppåsar i receptionen på mitt studentboende och fick en hel bunt. Stoppade dem i fickan och ledde sedan tåget mot Calton hill. 
 
 
 
 
Kolla så genomgulligt snögäng!!! Redo att carpa! Väl klädda! Fina vinterkängor Felicia, är det adidas eller nike? Uppe på berget dog min mobil p.g.a. kallt (låt er inte luras, det var ungefär två minusgrader) men jag vill lova att det som skedde var en fröjd för ögat. Fyra myndiga gals iklädda gröna plastpåsar slideandes nedför backen. Ni skulle varit där hörrni. Sen vandrade vi in till stan i jakt på varm choklad bara för att inse att varenda jäkla fik är stängt och igenbommat. 
 
 
 
 
En annan dag, eller om det var samma, ärligt talat har alla snow days flutit ihop till en, fick vi mejl om att uni skulle fortsätta vara stängt. Jag och Erin var glada. Och jag och Emily var kalla i hissen. Jag åt choklad (tips! så jäkla god mörk choklad! finns på LIDL!), blev glad över att mina kvistar slått ut i mitt rum, åkte på flat party och hade snöbollskrig. Och så hade vi sleepover i Erins säng för hon har bästa madrassen. 
 
 
 
 
Efter tre dagar i snö-lockdown var affärerna tömda på allt som är färskt. Det ryktades om att folk varit fast på motorvägarna i över sexton timmar. Hela Edinburgh förvandlades till någon sorts post-apokalyptiskt samhälle där bara de riktigt modiga vågade sig ut på gatorna. Snön hade börjat smälta bort. Det blåste inte ens längre. Jag hade snötovigt hår och ansiktsmask för något måste man ju fördriva tiden med medans skottarna panikar över snön. 
 
 
 
 
För att ta vara på det sista av den rena snön, gick jag, Erin och Felicia på promenad efter att solen gått ned. Upptäckte nya gränder och tittade på varenda restaurangmeny vi gick förbi med hjärtögon. Hamnade på en lokal klubb med bananer i taket men bara medelålders människor på dansgolvet. Och erkände för varandra att lite ledsna kommer vi nog bli över att flytta ifrån denna sidan stan till sommarn. Och det var slutet på den snöveckan det. 
 
 

Linnea Aurora

Alltså hahahah ÄLSKAR dramatiken??? Mitt uni skickade också ut extremt allvarliga email och bah: "pga av extremt kalla temperaturer och snö...." Det är minus 2?? Ta det lugnt!?

Svar: Haha ja men det var ju helt galet??? Folk ba ”gå inte ut det är LIVSfarligt”? Kul att höra från dig förresten, hoppas allt är bra! :)
jore

Linnea Aurora

Helt orimligt, älskar det? Även min lecturer idag som skickade ett mail där han skrev: "Kommer komma en timme sent idag pga av problematiskt väder". Ok så 1: en timme SEN, du bor i Edinburgh? Vilken väg åker du? 2: det regnar? Förstår ej haha? Hoppas allt är bra med dig med!!

Svar: hahaha vilken slacker!!!!! Jätteproblematiskt väder idag, verkligen något man inte skådat förr.
jore

Celine

Haha förra veckan är ju verkligen det konstigaste jag har varit med om!

Svar: Samma!!! Men kul hade vi :)
jore

Meg

HAHA vi hade också värsta dramatiska headlines och nyhetsflashar på mobilen under snöstormen här. Typ som "att vistas ute i snöstormen är rentav suicidalt!"........ kom igen! Inte undra på att irländarna blev bananas och länsade hyllorna på Tesco, haha....

Edinburgh klär för övrigt riktigt bra i snö, jättefina bilder :))))

Svar: hahahah alltså överdriften! hur de reagerade var väl skrämmande om något.
åh tack!
jore