åter till Lanzarote

Resor

 
 
Jag ser mig själv som ganska berest. Bortskämd, "posh", miljöbov säger andra. Själv tänker jag bara att jag är jävligt lyckligt lottad. Som har föräldrar som haft möjligheten och viljan att visa mig världen. Det finns så många som inte har den lyxen. 
 
På sistone har jag också tänkt på hur mycket av resorna jag glömt bort. Hur många detaljer, timmar, dagar, hela veckor av upplevelser som vittrat bort, minnen som förlagts i hjärnans bakre kammare. Tackar mänskligheten för att vi kom på foto. Och tackar mig själv för att jag fastnat för detta sätt att dokumentera livet på. 
 
Häromdan blev jag påmind om att bilder gör det möjligt att resa i rum såväl som i tid, av en artikel om The Agoraphobic Traveller -  om Jacqui Kenny som lider av agorafobi och ångest och istället för att resa fysiskt reser, och fotar, genom Google Street View. Spana in hennes hemsida, hon verkar cool. 
 
Därför tänkte jag påbörja en liten serie här på bloggen. Typ throwback thursdays fast med resor jag gjort i livet? Så jag kan få återuppleva dem medan jag väntar på att det ska bli vår utanför fönstret, så ni kan få se lite av det jag sett och så jag har en anledning att rota runt i mitt fotoarkiv. För vad annars finns det där för. Hoppas ni gillar det. 
 
Mjukstartar med Lanzarote som ännu är färskt i minnet och som jag tänker på under molniga dagar men som jag har en del bilder som jag inte visat er ännu från. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lägger för övrigt dessa inlägg i kategorin "resor" - där och under "gatufotografi" finns redan en hel del live-dokumentation. 

Ellen Gräntz

Alltså detta :') Så fint.
sv: Hhaha men ÅHHH tack!! <333 Alltså asviktigt att trivas i sina bågar ju, kände mig inte så bekväm i mina första och ba... nä. Men nu är jag mycket mer pepp på att se bra haha!

Svar: Tack hun! <3
jore

Josephine

Fantastiskt! 🤩📸

Svar: Tack!
jore

Celine

Åh blev verkligen jättetaggad på dessa inlägg nu! Och bilderna är helt fantastiska! Wow så duktig du är på att fånga ögonblick!

Svar: åh tack!!! <3
jore