these past 9 months in numbers

Listor och summeringar

 
Jag i mitt esse!!! Ätandes på livets glass (efter piggelin.sitting bull heter den) i solen på baksidan av huset. 
 
En dag innan vi alla skildes åt hade både jag, Erin och Emily ärenden i stan och bestämde oss efter ett tag för att spontanluncha på Pizza Posto. Medans vi väntade på pizzorna som tog tre evigheter tog vi och sammanfattade våra nio månader ihop i siffror. Jag, Erin, Emily och Felicia har alltså sammanlagt, under vårt första år på uni hunnit med att orsaka/göra/vara med om blandannat:
 
5.5 söndertagna iPhones

2 besök på Murrayfield Stadium - en gång för en rugbymatch, en gång som en del av ett grupparbete.
 
6 stycken deadline-förlängningar och 3 stycken missade deadlines 
 
Ett fall av riktigt smärtsam influensa, en bruten arm, två fall av halsfluss, tre urinvägsinfektioner, en njurinfektion och tre fall av ögoninflammation vilket har resulterat i 4 stycken sjukhusbesök (ändå få!)
 
3 nya piercingar
 
15 dejter (kan erkänna att jag står för merparten av dessa, men tycker verkligen att sånt är superkul? hidden message till alla mina hemliga beundrare som jag inte har: bjud ut mig på dejt!!!)
 
32 stycken flygresor (inklusive en nästan missad sådan). Herregud, vill inte tänka på klimatpåverkan. 
 
2 stycken snöstormar
 
4 stycken lägenhetsvisningar. Plus ett försök till en på en lägenhet som... inte fanns?
 
6 stycken nya muséer 
 
1 styck Louis Theroux pub quiz (i vilken vi knep en ärofylld andraplats och vann en flaska ytterst äckligt rödvin) och 1 styck krokiteckning 
 
4 stycken snurrgungor
 
Otaliga Hive-nätter (Hive är alltså Edinburghs sunkigaste, men också billigaste klubb. Perfekt att dra till när man efter ett avsnitt av The Great British Bakeoff får ett plötsligt dansbegär)
 
2 stycken jazzkvällar
 
1 styck kanadensisk thankgiving-middag och ett styck flatmas!
 
1 mycket avskytt jobb (Emilys, hon jobbade i en turistaffär och trivdes inte direkt toppen)
 
9 stycken Arthur's seat hikes (de vi gjort ihop är bara räknade som en)
 
10 kompis-besök. Så kul när vänner kommer och hälsar på!!! Vill att ännu fler ska komma nästa år. Kom kom kompisar!
 
3 stycken ceilidhs
 
6 resor till stranden kusten haaaavet

3 vaktmästarbesök pga problem med ugnen (en gång lossnade hela ugnsluckan när jag skulle öppna den? en annan gång lät ugnen som en helikopter om man satte på fläkten) och ett kylskåp som läckte oavbrutet i 9 månader. Och! En söndrig toalettsits. 
 
Det var allt vi hann med att sammanfatta innan våra pizzor äntligen kom. Jag skrev ned allting i anteckningsappen på mobilen ("vi borde göra detta igen nästa år! sa vi) och tänkte sen inte mer på det. Häromdagen kom jag dock på att jag gjorde en liknande sammanfattning efter min första vecka i Edinburgh? Den hittar ni här!
 
 
Mitt nya rum! Skämt åsido: mamma och pappa har ju ställt ordning min brorsas gamla rum till mig så det är urmysigt, men min kropp törstar efter D-vitamin och värme trots en exceptionellt solig vår så jag hänger helst ute i trädgården iallafall. 
 

Saga

Så roligt sätt att sammanfatta läsåret! Blir väldigt inspirerad av dig <3

Svar: Det tyckte jag med! Åh tack så mycket, blir så glad!
jore